Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017

Τηλεματική και Ηλεκτρονικό εισιτήριο ΄΄ τρέχουν ΄΄ τους οδηγούς



Οι οδηγοί εκτός του ότι τα οχήματα που οδηγούν λόγω της παλαιότητας χρειάζεται να κάνουν συνεχώς δελτία βλαβών ΄΄ φορτώθηκαν ΄΄ και την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τα οποία τα πληρώσαμε χρυσάφι και θα έπρεπε να λειτουργούν άψογα τουλάχιστον για μερικά χρόνια.



Πριν ένα χρόνο 21 Μαρτίου 2016 παραδόθηκε με καθυστέρηση το έργο της τηλεματικής σε λεωφορεία και τρόλεϊ και πριν λίγο καιρό το ΑΣΣΚ ( Ηλεκτρονικό Εισιτήριο ). Και τα δύο έχουν κοστίσει εκατομμύρια ευρώ. Η τηλεματική ακόμα υπολειτουργεί ενώ το ηλεκτρονικό εισιτήριο το οποίο έπρεπε να ξεκινήσει η εφαρμογή αρχές του χρόνου, με την τελευταία δήλωση του κ. Σπίρτζη θα εφαρμοστεί από τον Ιούνιο.

Τηλεματική

Το έργο ΣΔΙΤ της τηλεματικής κόστισε 94 εκ. ευρώ τα οποία 50%  προέρχονται από ίδια κεφάλαια και το υπολειπόμενο ήμισυ από πόρους του ΕΣΠΑ. Ο ανάδοχος έχει τη συντήρηση και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 χρόνια και θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Πολλά όμως είναι τα προβλήματα που δημιουργούνται καθημερινά με τους οδηγούς να είναι πολλές φορές και υπόλογοι για ένα έργο το οποίο υπολειτουργεί ! 

Καθημερινά εδώ και ένα χρόνο γίνονται δεκάδες δελτία βλαβών σε κάθε αμαξοστάσιο τα οποία τα κάνει ο οδηγός, ενώ τελευταία βρίσκεται και υπόλογος από αναφορές επιβατών. Αντί η ΟΣΥ και ΟΑΣΑ να τα στείλουν να απολογηθούν οι υπεύθυνοι του έργου τα στέλνουν στους οδηγούς λες και ο οδηγός είναι αυτός που εμποδίζει την λειτουργία της.

Η τηλεματική αυτή τη στιγμή το μόνο που κάνει είναι η ενημέρωση των επιβατών μέσω των ΄΄ έξυπνων στάσεων ΄΄ αν έρχεται το λεωφορείο,  αλλά φυσικά δεν τους ενημερώνει αν κάποιο δρομολόγιο δεν υλοποιήθηκε ή αν έχει κλειστεί κάποιο λεωφορείο και το δρομολόγιο θα καθυστερήσει κτλ.

Σύμφωνα με πληροφορίες από συναδέλφους οδηγούς τα προβλήματα της τηλεματικής είναι αρκετά και θα αναφέρουμε μερικά από τα πιο σημαντικά όπως :
  • Κολλάει το GPS αρκετά συχνά, με αποτέλεσμα ενώ το λεωφορείο κάνει κανονικά τα δρομολόγια να το δείχνει σταματημένο για ώρες σε κάποιο τέρμα.
  • Αν το λεωφορείο βγει εκτός δρομολογίου π.χ λόγω λαϊκής ή πορείας κτλ. το GPS χάνεται κολλάει και δεν επανέρχεται αν δεν φτάσεις αφετηρία - τέρμα, ακόμα και με επανεκκίνηση της συσκευής.
  • Έχει συμβεί επίσης να έχει κολλήσει η ώρα με την οποία ξεκινούν τα δρομολόγια αλλά γίνεται και καταγραφή του δρομολογίου και κάποια στιγμή μπορεί πάλι να κατηγορηθεί ο οδηγός ότι δεν έφυγε στην ώρα του.
  • Πολλές στάσεις τις λέει λάθος ή νωρίτερα άλλες καθόλου και όλα αυτά αντί να τα ελέγξει η ανάδοχος εταιρία, περιμένουν να τα επισημάνει ο οδηγός.
Συνεπώς λόγω της καταγραφής των βλαβών της τηλεματικής καμία κλήση σε απολογία δεν θα πρέπει να λαμβάνει ο οδηγός καθώς δεν είναι εφικτό οι οδηγοί να κάνουν συνεχώς δελτία όταν κατά την διάρκεια της βάρδιας δημιουργούνται διάφορα προβλήματα τα οποία κατά την λήξη έχουν επιδιορθωθεί. 

Καλά θα ήταν λοιπόν να υπάρχει ένας τηλεφωνικός αριθμός, όπου κατά την διάρκεια της βάρδιας ότι πρόβλημα προκύπτει να καταγράφεται άμεσα μετά από τηλεφωνική επικοινωνία, όπου δίνεται και η δυνατότητα για περαιτέρω ανάλυση της βλάβης και όχι μέσω κωδικοποιημένου δελτίου βλαβών. 
Ηλεκτρονικό εισιτήριο

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο δεν έχει ξεκινήσει ακόμη! παραδόθηκε όμως, όπως και η Τηλεματική! ενώ ακόμη βλέπουμε να γίνονται εγκαταστάσεις ακυρωτικών μηχανημάτων σε σταθμούς Μετρό.

Και σε αυτό υπάρχουν προβλήματα που καθημερινά βιώνουν οι οδηγοί με τους βανδαλισμούς και τις καταστροφές των ακυρωτικών μηχανημάτων.

Στις περιπτώσεις αυτές οι οδηγοί καλούνται να βγάλουν το φίδι από την τρύπα, καθώς σε κάθε περίπτωση βανδαλισμού ακυρωτικών μηχανημάτων οι διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθήσουν είναι τραγικές γι αυτούς.

Υπάρχει εταιρία ?

Εκτός του ότι βρίσκονται σε κίνδυνο σε κάθε επίθεση, μετά ξεκινάει το τρέξιμο λες και τα οχήματα είναι ιδιοκτησία τους.

Από το κάλεσμα της αστυνομίας στο σημείο έως ότου το όχημα να αποσυρθεί είναι τελείως μόνος του εκτελώντας τηλεφωνικά εντολές προϊσταμένων, ενώ  η νομική υπηρεσία της εταιρίας είναι άφαντη ! Κανένας εκπρόσωπος της εταιρίας δεν παρευρίσκεται στο συμβάν μήπως χρειαστεί κάτι ο οδηγός.

Οι οδηγοί θα πρέπει να δώσουν την κατάθεση στην ασφάλεια και αυτό είναι λογικό καθώς είναι αυτόπτες μάρτυρες αλλά από εκεί και πέρα θα πρέπει να αναλάβει η εταιρία.

Αυτό φυσικά δεν γίνεται, ο οδηγοί θα κληθούν να πάνε να πάρουν την κατάθεση να τους την πάνε, ίσως κληθούν ξανά από την ασφάλεια για ταυτοπροσωπία, να κάνουν αυτοί την μήνυση κτλ. και όλα αυτά εκτός ωραρίου εργασίας λες και δεν έχουν οικογενειακές υποχρεώσεις τον ελεύθερο χρόνο τους. Αν δηλαδή κάποιος οδηγός μένει στη Βάρη και το συμβάν γίνει στην Κηφισιά θα πρέπει να πάει να πάρει την κατάθεση στο Α.Τ Κηφισιάς και μετά να πάει και για βάρδια.

Σε κάθε αμαξοστάσιο οι υποδιευθύνσεις κίνησης  βγάζουν η κάθε μία το δικό τους έγγραφο για την διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσει ο οδηγός, ενώ θα έπρεπε να υπάρχει ένα έγγραφο και κοινό για όλα τα αμαξοστάσια από την νομική υπηρεσία και με αρ. πρωτοκόλλου.

Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί η Ο.ΣΥ θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και να μην τα περιμένει όλα από τους οδηγούς.

Δεν γίνεται ο οδηγός να δίνει τα στοιχεία του και αργότερα να κληθεί αυτός στα δικαστήρια και επειδή πολλά έχουν δει τα μάτια μας σε αυτή τη Χώρα ίσως τα στοιχεία διαρρεύσουν και κάποια μέρα δει έξω από το σπίτι του εικόνες όπως αυτές με τους ελεγκτές  να απειλείται ο ίδιος και η οικογένειά του! 

Το θέμα πρέπει να λυθεί ΤΩΡΑ !!!


  citybusdrivers