Το Blog δημιουργήθηκε με σκοπό την ανάδειξη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους οι οδηγοί αστικών λεωφορείων στην Ο.ΣΥ, και την ενημέρωση σχετικά με την εργασία τους. Επικοινωνήστε μαζί μας: citybusdrivers1@gmail.com

Κυριακή, 18 Ιουνίου 2017

Νίκος Τάσιος : Απαντήσεις σε μερικά από τα παράπονα των επιβατών !!!

18/09/16


Ανίδεοι σε ότι έχει σχέση με το συγκοινωνιακό έργο καταλογίζουν ευθύνες στους οδηγούς γεμίζοντας με σχόλια διάφορα δημοσιεύματα ακόμα και στο Google Play OASA Telematics. Όπου με ευκολία χαρακτηρίζουν τους οδηγούς των λεωφορείων τεμπέληδες, ότι δεν ενεργοποιούν την τηλεματική και πολλά άλλα.

Θα εξηγήσω μερικά από τα παράπονα ώστε πριν κάνουμε κριτική καλά θα είναι να τα γνωρίζουμε ...
  • Οι οδηγοί δεν ενεργοποιούν την τηλεματική
Η τηλεματική ενεργοποιείται και από το κέντρο ελέγχου φτάνει μόνο ο οδηγός να την ανοίξει κατά την έναρξη της βάρδιας, ο οδηγός δεν γίνεται να μην την ανοίξει γιατί καταγράφεται το ωράριό του, η διαδρομή που ακολούθησε, όπως και θα έχει κυρώσεις καθώς το όχημα καταγράφεται σε κάθε κίνησή του από το κέντρο ελέγχου. Ακόμα και αν είναι κλειστή, υπάρχει καταγραφή που σταμάτησε, πότε ξεκίνησε, σε πόσες στάσεις και για πόση ώρα, οπότε οι οδηγοί δεν έχουν κανένα όφελος να μείνει κλειστή, ίσα ίσα που τους βοηθάει ώστε να ενημερώνονται οι επιβάτες για την επόμενη στάση και να μην ρωτούν τους ίδιους, όπως και σε ψευδείς καταγγελίες επιβατών ότι <<φάγανε>> το δρομολόγιο. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα η οθόνη να είναι κλειστή όπως συμβαίνει και στον υπολογιστή όταν είναι σε αναμονή. Αν το δρομολόγιο μπει στο πρόγραμμα και να την κλείσει κάποιος, στην στάση φαίνεται κανονικά απλά δεν υπάρχει η ενημέρωση εντός των λεωφορείων.
Υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα στην τηλεματική και αδίκως οι επιβάτες θεωρούν τον οδηγό υπεύθυνο δείτε κάποια εδώ 

  • Εμφανίζονται οχήματα << φαντάσματα>> που δεν τα δείχνει στην στάση
Η τηλεματική δεν έχει μπει σε όλα τα λεωφορεία και τρόλεϊ με αποτέλεσμα σε πολλές γραμμές να υπάρχουν κάποια από αυτά τα οποία όπως είναι φυσικό και δεν μπορεί να τα δείξει στην στάση.
Τον προγραμματισμό των οχημάτων που θα δρομολογηθούν σε κάθε γραμμή την κάνουν τα γραφεία κίνησης των αμαξοστασίων και οι οδηγοί για το πιο λεωφορείο θα πάρουν ενημερώνονται κατά την έναρξη της βάρδιας τους, επομένως σε καμία περίπτωση δεν ευθύνονται οι οδηγοί αν κάποιο από αυτά τα οχήματα δεν έχει τηλεματική.
  • Δεν ξεκινάει το λεωφορείο από την αφετηρία στην ώρα του
Οι οδηγοί εκτελούν τις εντολές των προϊσταμένων τους και όπως υποχρεούνται θα εκτελέσουν το δρομολόγιο στην ώρα που θα τους πει ο σταθμάρχης και όχι στην ώρα που γράφει το site του Ο.Α.Σ.Α

Δείτε στην εικόνα 1 τα προγραμματισμένα δρομολόγια από το site του ΟΑΣΑ όπου αναγράφεται το πρώτο δρομολόγιο από Γλυφάδα στις 5:10 .

Εικόνα 1

Στην εικόνα 2 όπου είναι η οθόνη της τηλεματικής του λεωφορείου φαίνεται σημειωμένο με την κόκκινη γραμμή ότι το δρομολόγιο των 5:10 τροποποιήθηκε εκτάκτως (για τους παρακάτω λόγους) να γίνει στις 5:15. Ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει την εντολή που έχει λάβει στην οθόνη, δηλαδή των 5:15 με αποτέλεσμα να μην συμβαδίζει με το site του ΟΑΣΑ και όπως βλέπετε δεν ξεκινάει ο οδηγός όποτε θέλει αλλά σύμφωνα με τις εντολές των προϊσταμένων του, φυσικά αδιάψευστος μάρτυρας τα δρομολόγια σε ηλεκτρονική μορφή. Όσο αναφορά τους κίτρινους κύκλους θα ήθελα να δείξω ότι λόγο της τροποποίησης αυτής ο χρόνος διαδρομής για τον οδηγό μειώθηκε από 50΄ σε 45΄ και λόγω ότι είναι πολύ πρωί μπορεί να καλυφθεί οριακά, όμως σε ώρες αιχμής θα υπάρχει καθυστέρηση ή πάλι θα βάλει πλάτη ο οδηγός ώστε να το καλύψει.


Εικόνα 2

Οι τροποποιήσεις γίνονται διότι :
  • Καθημερινά υπάρχουν ελλείψεις από οδηγούς και το προσωπικό δεν επαρκεί για να καλύψει το συγκοινωνιακό έργο.
  • Υπάρχουν αρκετές καθυστερήσεις λόγω των πλασματικών χρόνων διαδρομής που δίνεται στον οδηγό να εκτελέσει το δρομολόγιο.
  • Λόγω βλάβης λεωφορείων.
  • Τρακαρίσματα, κλεισίματα από παράνομα παρκαρισμένα, τραυματισμούς επιβατών όπου τα οχήματα ακινητοποιούνται για αρκετή ώρα καθώς για τα παραπάνω  μέχρι να έρθει η τροχαία θα περάσουν αρκετές ώρες.
  • Πορείες που εμφανίζονται ξαφνικά και χωρίς ενημέρωση.

Σύμφωνα με τα παραπάνω τα δρομολόγια δρομολογούνται εκ νέου από τον σταθμάρχη και όπως είναι φυσικό το λεωφορείο δεν θα ξεκινήσει στην αναγραφόμενη ώρα που υπάρχει στο site του Ο.Α.Σ.Α.
Όλα τα παραπάνω είναι μη προβλέψιμα και δεν υπάρχει on line ενημέρωση από τον σταθμάρχη στον Ο.Α.Σ.Α ώστε να ενημερώνονται οι επιβάτες.

Σε καμία περίπτωση δεν ευθύνονται οι οδηγοί, οι οποίοι εκτελούν το πρόγραμμα που τους δίνεται, εάν είναι λάθος θα εκτελεστεί και λάθος, ας αναλάβουν τις ευθύνες τους οι αρμόδιοι ώστε τυχών απώλειες ή τροποποιήσεις δρομολογίων να αναγράφονται στην στάση για να ενημερώνονται οι επιβάτες και να μην επιρρίπτουν ευθύνες στους οδηγούς …

Τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις
Παράδειγμα 1
Σε περίπτωση βλάβης, τρακαρίσματος, κλεισίματος κτλ. Το δρομολογημένο λεωφορείο δεν θα φτάσει στο τέρμα στην ώρα του με αποτέλεσμα  να χαθεί το δρομολόγιο καθώς δεν μπορεί να ξεκινήσει την ίδια ώρα μαζί με το επόμενο.
Στην ερώτηση γιατί δεν ξεκινάει άλλο λεωφορείο στην ώρα του καθυστερημένου οχήματος η απάντηση είναι απλή, διότι οι χρόνοι διαδρομής που δίνονται στα λεωφορεία δεν επαρκούν οπότε πως θα ξεκινήσει το άλλο λεωφορείο όταν δεν έχει φτάσει πιο νωρίς.

Αν σε μία γραμμή με συχνότητα κάθε 15΄ όπου υπάρχει δρομολόγηση στις 12:00 – 12:15 – 12:30, χαθεί το δρομολόγιο των 12:15 λόγω των παραπάνω έκτακτων περιστατικών, για να μην μείνει από τις 12:00 έως 12:30 χωρίς λεωφορείο η γραμμή δηλαδή από 15΄ σε 30΄κενό ο σταθμάρχης δρομολογεί εκ νέου ώστε να μειώσει το κενό των 30΄ . Οπότε το δρομολόγιο των 12:00 θα φύγει 12:05 και των 12:30 στις 12:25.
Έτσι τα δρομολόγια το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα γίνονται κάθε 20΄ ώστε να έχουν όσο το δυνατόν λιγότερες συνέπειες οι επιβάτες που περιμένουν στην στάση.
Όπως είναι λοιπόν φυσικό  τα δρομολόγια δεν είναι εφικτό να γίνουν στην αναγραφόμενη ώρα όπως οι επιβάτες έχουν ενημερωθεί από το site του Ο.Α.Σ.Α

Για τα παραπάνω δεν ευθύνονται ούτε οι οδηγοί ούτε οι σταθμάρχες.

Φυσικά και οι επιβάτες δεν τα γνωρίζουν αυτά και αρκετοί από αυτούς συκοφαντούν τους οδηγούς ότι <<τρώνε>> δρομολόγια!

Το δρομολόγια δεν τα <<τρώνε>> οι οδηγοί τα <<τρώνε>> οι ανεγκέφαλοι που παρκάρουν όπου γουστάρουν, οι πορείες, οι βλάβες, το κυκλοφοριακό και ο κακός προγραμματισμός …

Τα λεωφορεία δεν έχουν ράγες όπως το μετρό, κυκλοφορούν όπως κυκλοφορεί ο καθένας μας με το αυτοκίνητό του και επειδή κανείς δεν κάνει την ίδια ώρα κάθε μέρα  να πάει στην δουλειά του να μην έχει και την απαίτηση το λεωφορείο να είναι στην ώρα του!

Αυτά γίνονται  σε άλλα κράτη όπου η πολιτεία και ο ίδιος ο πολίτης έχει συμβάλει ώστε να υπάρχει σωστή και αξιόπιστη συγκοινωνία, οι μεν βάζοντας ακόμα και ειδικά φανάρια για να διευκολύνουν τα λεωφορεία, επιτηρούν τις λεωφορειολωρίδες και γενικά ανοίγοντας τον δρόμο του λεωφορείου και οι δε, δίνοντάς του προτεραιότητα …

ΕΣΥ το κάνεις ? 

ΟΧΙ ! εσύ δεν του δίνεις προτεραιότητα ίσα ίσα που προσπαθείς να του πάρεις και αυτήν που βάση του Κ.Ο.Κ δικαιούται και θέλεις να το έχεις και στην ώρα του … εμείς σου λέμε ότι δεν θα το έχεις ποτέ, γιατί για να πάρεις πρέπει και να δώσεις και εσύ θέλεις μόνο να πάρεις!

Παράδειγμα 2
Οι έλλειψη από οδηγούς έχει σαν αποτέλεσμα να μην επανδρώνονται αρκετές βάρδιες καθημερινά και τα δρομολόγια που λείπουν δεν τα  <<τρώει>> ο οδηγός.

Υπάρχουν και οι έκτακτες ελλείψεις σε περίπτωση ασθένειας οδηγών όπου το γραφείο κίνησης δεν μπορεί να καλύψει τις απώλειες καθώς οι μνημονιακοί νόμοι και το ενιαίο μισθολόγιο δεν δικαιολογούν δεδουλευμένα ρεπό ώστε να αντικαταστήσει την απώλεια κάποιος οδηγός που έχει ρεπό όπως γινότανε τις εποχές προ μνημονίου και σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να τηρείται ο Κ.Ο.Κ για τα ωράρια και τις ημέρες ανάπαυσης των επαγγελματιών οδηγών για την ασφάλεια των επιβατών.

Οπότε, όταν λείπει οδηγός κόβεται βάρδια, αυτό σημαίνει ότι κάθε βάρδια ισοδυναμεί με αρκετά δρομολόγια  ... από 6 έως και 20 σε κοντινές διαδρομές.
  • Γιατί ενώ υπάρχουν λεωφορεία στις αφετηρίες δεν ξεκινάει κάποιο από αυτά να αντικαταστήσει κάποιο χαμένο δρομολόγιο και κάθονται οι οδηγοί.
Όταν βρίσκονται λεωφορεία στις αφετηρίες είτε έχουν διάλειμμα είτε έχει χαθεί κάποιο δρομολόγιο και περιμένει να φύγει στην ώρα που έχει προγραμματιστεί από τον σταθμάρχη, σε καμία περίπτωση δεν ξεκινάει όποτε θέλει ο οδηγός όπως πολλοί λένε …

Όσον αφορά τα διαλείμματα των οδηγών που κάποιοι τους χαρακτηρίζουν δημόσιους υπαλλήλους θα πρέπει να γνωρίζουν ότι το επάγγελμα του οδηγού καθορίζεται από τον Κ.Ο.Κ και δεν είναι δουλειά γραφείου, ο Κ.Ο.Κ δεν επιτρέπει πάνω από 4,5 ώρες συνεχής οδήγησης και τα διαλείμματα είναι υποχρεωτικά για την ασφάλεια των επιβατών.
  • Γιατί πάνε δυο - δυο
Καθημερινά οι ίδιοι οι πολίτες παρκάρουν σε χώρους διέλευσης λεωφορείων με αποτέλεσμα να καθυστερεί το λεωφορείο και όπως είναι λογικό το επόμενο κάποια στιγμή θα το φτάσει.
Το λεωφορείο που καθυστέρησε έχει σαν αποτέλεσμα να βρίσκει περισσότερους επιβάτες στις στάσεις και στην ουσία να κάνει και το δρομολόγιο του επόμενου.
Το κενό με το μπροστά του μεγαλώνει και με το πίσω μικραίνει οπότε το ένα πάει γεμάτο και το άλλο άδειο.
Το ίδιο συμβαίνει και σε καθυστερήσεις λόγο τις έλλειψης χρόνου διαδρομής, λόγο κυκλοφοριακού ή όταν έχει κάποια πορεία, φυσικά και όταν η τροχαία κλείνει τον δρόμο για να περάσει κάποιος επίσημος …

Επίσης η εφαρμογή μέσω της τηλεματικής όπου ενημερώνει τον οδηγό για καθυστέρηση ή προπορεία ώστε να κινείται ανάλογα δεν λειτουργεί ακόμα καθώς η τηλεματική δεν βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία ! Ελπίζουμε να μην καθυστερήσει για πολύ ακόμα. 

Ότι και να γίνει όμως η τηλεματική δεν είναι αυτή που θα δώσει την συγκοινωνία που κάποιοι ονειρεύονται,  διότι αν δεν συμμορφωθούν οι οδηγοί ΙΧ σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ, αν δεν υπάρξει για την διευκόλυνση των ΜΜΜ δίνοντάς τους προτεραιότητα όπως κάνουν σε κράτη τα οποία πολλοί φέρνουν ως παράδειγμα, αν δεν γίνουν προσλήψεις προσωπικού και δεν δοθούν χρήματα για ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και για ανταλλακτικά, θα παραπονιόμαστε γιατί δεν έχουμε αξιόπιστες συγκοινωνίες.

Αυτά είναι μερικά από τα προβλήματα που δημιουργούνται καθημερινά και σε καμία περίπτωση δεν ευθύνεται ο οδηγός όμως αρκετοί επιβάτες στρέφονται εναντίον τους και ξεσπάνε πάνω τους … όπως είναι φυσικό οι πραγματικά υπεύθυνοι και όλοι οι αρμόδιοι φορείς επαναπαύονται καθώς δεν τους ενοχλεί κανείς στα γραφειάκια τους, όλοι στρέφονται προς τους οδηγού καθώς έχουν άμεση επαφή μαζί τους, οι οδηγοί που αρκετοί από εσάς βρίζετε αναγκάζονται να παραβιάζουν καθημερινά τον Κ.Ο.Κ καθώς δεν υπάρχει αστυνόμευση ούτε από την τροχαία ούτε από την δημοτική αστυνομία, βγαίνοντας στο αντίθετο ρεύμα κατεύθυνσης για να αποφύγουν παράνομα παρκαρισμένα που κανείς αρμόδιος δεν κάνει σωστά την δουλειά του, πολλές φορές υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας για να προλάβουν το δρομολόγιο, αφήνουν υπεράριθμους επιβάτες μέσα στο λεωφορείο και πολλές φορές σπάνε οι πόρτες και αποσύρονται οχήματα, κάνουν αναστροφή σε διπλή διαχωριστική γραμμή διότι εκεί έχουν οι αρμόδιοι καθορίσει το σημείο, χάνουν το διάλειμμα τους και πολλά άλλα για να έχει ο πολίτης έστω αυτή την συγκοινωνία, όλα αυτά με κίνδυνο να βρεθούν από την μία στιγμή στην άλλη στον εισαγγελέα και να κλείσουν τα σπίτια τους … για εσένα που τόσο εύκολα τους χαρακτηρίζεις !

Φυσικά και δεν είναι όλοι οι επιβάτες το ίδιο, το ευχαριστώ όμως από αρκετούς είναι να τους χαρακτηρίζουν τεμπέληδες δημοσίους υπαλλήλους και να τους φορτώνουν όλα τα
στραβά του συγκοινωνιακού έργου …

 ελπίζουμε στο μέλλον να αποδώσουν τις ευθύνες εκεί που αναλογούν !!! 


Νίκος Τάσιος οδηγός Ο.ΣΥ

Citybusdrivers