Πέμπτη 1 Ιουνίου 2017

Απόσπασμα από την συνέντευξη του κ. Χ. Σπίρτζη στο Πρακτορείο FM



Δημοσιεύουμε απόσπασμα από την συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο Πρακτορείο FM που αφορούν τις αστικές συγκοινωνίες.


ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Σπίρτζη σύμφωνα με το πόρισμα των ελεγκτών για λογαριασμό του ΟΑΣΑ προέκυψε και καταγγείλατε κιόλας ότι το δημόσιο έχασε 3,5 εκατομμύρια ευρώ από τα πλαστά εισιτήρια. Ένα τεράστιο ποσό. Κατά τη διάρκεια των ετών 2011 έως το 2014.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι το πόρισμα που είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας,δεν αναφέρεται στα πλαστά εισιτήρια, αναφέρεται σε κλοπές που γίνονταν στα κανονικά εισιτήρια και στις κάρτες. Αυτό σημαίνει ότι οι απώλειες για τις αστικές συγκοινωνίες, αν μπορούσαμε να υπολογίσουμε τη διακίνηση των πλαστών εισιτηρίων και των καρτών είναι πολλά εκατομμύρια παραπάνω. Κι αυτό θα φανεί με την εφαρμογή και λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το πόσες ακριβώς είναι οι απώλειες, πολύ σύντομα. Πιστεύω λοιπόν ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με μια πολύ κακή λειτουργία, δομές, διαδικασίες στη ΣΤΑΣΥ και στο χώρο των αστικών μεταφορών. Μια λειτουργία που επέτρεπε αν θέλετε τέτοιου είδους παραβατικές συμπεριφορές. Υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες ευθύνες, θα αναδειχτούν. Και δεν υπάρχει καμία περίπτωση να σταματήσουμε τη διερεύνηση αυτού του είδους των διαδικασιών, συμπεριφορών, αλλά και ευθυνών.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ουσιαστικά έχει πάρει το συγκεκριμένο θέμα τη νομική οδό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουν ασκηθεί διώξεις για το 2015, όπου η Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης με την έκθεση της, έχει εντοπίσει απώλειες 1,2 εκατομμυρίων ευρώ. Είναι τα στοιχεία που βρήκε γιατί υπάρχουν πολλά στοιχεία τα οποία είναι κατεστραμμένα, ενώ υπάρχουν και πολύ συγκεκριμένοι υπάλληλοι, οι οποίοι κατέστρεψαν τα στοιχεία και έχουν εντοπιστεί. Η έρευνα που έκανε και η KPMG επιβεβαιώνει επίσης το πόρισμα της Επιθεωρήτριας του 2015, αλλά αναδεικνύει και τα ελλείμματα που μπόρεσαν να βρουν οι άνθρωποι από το 2011 έως το 2014. Αναδεικνύει τα κενά των διαδικασιών και άλλα σημεία, τα οποία χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ας πάμε λίγο και στο θέμα του ελληνικού χρέους…


ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πριν πάμε στο θέμα του χρέους θα ήταν σκόπιμο να κάνουμε μερικές ερωτήσεις για προβληματισμό. Τα στοιχεία αυτά τα έχουμε αναδείξει σε σχέση με τις αστικές συγκοινωνίες πολλές φορές. Αντ’ αυτού οι απαντήσεις από τη αξιωματική αντιπολίτευση και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, που έχουν ευθύνη για τα χρόνια διακυβέρνησης της χώρας, ήταν ότι τα ελλείμματα αυτά έχουν ταυτοποιηθεί τον ενάμιση χρόνο που είναι ο ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση, γιατί είχαμε μια άλλου είδους αντιμετώπιση και μια διευρυμένη κοινωνική πολιτική για την δωρεάν  μετακίνηση των ανέργων ή τη μετακίνηση των συμπολιτών μας στην Αθήνα τις μέρες που είχαμε τα capital controls. 

Η ερώτηση λοιπόν που τίθεται είναι τι και πως τοποθετείται η ΝΔ γύρω από αυτά τα θέματα, τώρα που επιβεβαιώνονται, όταν μάλιστα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, του μετρό στην Αθήνα, είναι ο τωρινός Γενικός Διευθυντής της ΝΔ. Δεν έχει δικαίωμα να σιωπά η ΝΔ. Πρέπει αν μη τι άλλο, να τοποθετηθεί γύρω από αυτά τα φαινόμενα και τι προτείνει, τι αυτοκριτική κάνει γύρω από αυτά που έλεγε όλον αυτόν τον καιρό.

πηγη