Πέμπτη 20 Ιουλίου 2017

Ψηφίστηκε από τη Βουλή η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ



«Ναι» στο νομοσχέδιο για το πέρασμα του ΟΑΣΘ στο Δημόσιο είπε πριν από λίγο η Βουλή εν μέσω έντονης πολιτικής και ιδεολογικής αντιπαράθεσης για τον δημόσιο ή μη χαρακτήρα των συγκοινωνιών αλλά και για τις πολιτικές ευθύνες της -κατά γενική ομολογία- προβληματικής λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.


Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης τάχθηκε υπέρ της απαλλαγής των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης από το «κρατικοδίαιτο μονοπώλιο» -όπως είπε- του ΟΑΣΘ. Σημείωσε, μάλιστα, ότι ειδικά στα μητροπολιτικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να υπάρχει «δημόσιος έλεγχος, δημόσιος χαρακτήρας, κοινωνικός έλεγχος και σχεδιασμός».

«Το σχέδιο νόμου προβλέπει την ίδρυση δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, όπως στην Αθήνα και σε πολλές μεγάλες πόλεις της Ευρώπης» είπε ο κ. Σπίρτζης και αντέκρουσε τον ισχυρισμό της αντιπολίτευσης ότι οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν μέσω του Υπερταμείου.

«Για εμάς οι αστικές συγκοινωνίες δεν είναι μια απλή οικονομική δραστηριότητα μεταφορικού έργου. Συνδέεται άμεσα με την καθημερινότητα του πολίτη, με τις κοινωνικές πολιτικές, με το αστικό περιβάλλον, με την ποιότητα ζωής και με την προσπάθεια της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, της δίκαιης ανάπτυξης» είπε. Απέρριψε, όμως, και τις αιτιάσεις περί αντισυνταγματικότητας του νομοσχεδίου.

Ο κ. Σπίρτζης εξαπέλυσε, όμως, και σφοδρή επίθεση στην ΝΔ για τον ΟΑΣΘ καταγγέλλοντάς την ότι τον συντηρούσε, επιβαρύνοντας το Δημόσιο για «παλαιοκομματικούς λόγους». «Συντηρούσατε ένα σκάνδαλο εξήντα χρόνια για να αναπαράγονται συγκεκριμένοι Βουλευτές, δήμαρχοι, εφημερίδες, site, οι μηχανισμοί σας στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρειο Ελλάδα» είπε απευθυνόμενος στα έδρανα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και ανέφερε ενδεικτικά ότι το 2009 και το 2010 οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας (ΟΑΣΑ) επιδοτήθηκαν με 105 εκ. ευρώ και 94 εκ. ευρώ ενώ ο «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ επιδοτήθηκε με 127 εκ. ευρώ και 139 εκ. ευρώ, στοίχισε δηλαδή πολύ περισσότερο στους φορολογούμενους.

Επσήμανε, όμως, και ότι το μεταφορικό έργο του ΟΑΣΘ υπολείπεται κατά τουλάχιστον 15% από το προβλεπόμενο που όφειλε να κάνει ενώ οι συσσωρευμένες και ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις προς τρίτους στις 19 Απριλίου του 2017 έφτασαν τα 119 εκ. ευρώ

ΠΗΓΗ