Το Blog δημιουργήθηκε με σκοπό την ανάδειξη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους οι οδηγοί αστικών λεωφορείων στην Ο.ΣΥ και την ενημέρωση σχετικά με την εργασία τους. e-mail : citybusdrivers1@gmail.com

Σάββατο, 27 Ιανουαρίου 2018

Αρχίζουν οι διαδικασίες εξυγίανσης για τις 14 ΔΕΚΟ με τους 40.000 απασχολούμενους




Με συζητήσεις και ανταλλαγή απόψεων αρχίζουν οι διαδικασίες εξυγίανσης  για 14 ΔΕΚΟ που απασχολούν πάνω από 40.000 εργαζόμενους.


Λεπτομερέστερα, τη Δευτέρα αρχίζουν οι συζητήσεις ανάμεσα σε στελέχη του Υπερταμείου (επίσημα: Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας - ΕΕΣΥΠ) και των υπό εξυγίανση ΔΕΚΟ, οι οποίες πλέον δε θα μπορούν να δρουν ανεξέλεγκτα στα του οίκου τους, καθώς επί 99 χρόνια θα υπόκεινται στον πλήρη έλεγχο της ΕΕΣΥΠ.

Το πρώτο βήμα θα είναι η κατάρτιση στρατηγικού σχεδίου από την ΕΕΣΥΠ για όλες τις ΔΕΚΟ, προς τα τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου. Το δεύτερο θα είναι η διαμόρφωση από τις ΔΕΚΟ των δικών τους επιχειρηματικών σχεδίων δράσης, συμπεριλαμβανομένων και νέων Εσωτερικών Κανονισμών, για 3 ή 5 χρόνια. Τα σχέδια θα υποβληθούν στην ΕΕΣΥΠ και θα περιλαμβάνουν προβλέψεις και για τα οικονομικά τους στοιχεία. Ταυτόχρονα, θα προχωρεί η αξιολόγηση των διοικήσεων. Η αρχή θα γίνει από ΕΛΤΑ (φωτογραφία) και ΟΑΣΑ, που βρίσκονται στη χειρότερη κατάσταση.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΕΣΥΠ: «Είναι ιδιαίτερη τιμή για εμάς η συνεργασία με τα στελέχη και τους εργαζόμενους των Δημόσιων Επιχειρήσεων για την επίτευξη των κοινών μας στόχων, με αφοσίωση, υπευθυνότητα και αποτελεσματικότητα, που θα γίνει στη βάση κοινών αξιών και αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα των Δημοσίων Επιχειρήσεων για την στήριξη της οικονομικής ανάκαμψης, αλλά και την ανάγκη καλύτερης ανταπόκρισης στις ανάγκες ενός απαιτητικού οικονομικού περιβάλλοντος, βελτιώνοντας παράλληλα τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες και τις ελληνικές επιχειρήσεις.

Σκοπός της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας είναι να συγκεντρώσει κάτω από μια ενιαία δομή τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένων και συμμετοχών σε στρατηγικής σημασίας Δημόσιες Επιχειρήσεις, και να προωθήσει νέα πρότυπα, αξιοποιώντας όλες τις ευκαιρίες της σύγχρονης εποχής, που θα οδηγήσουν στην αναμόρφωση του πλαισίου διαχείρισης προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος.

Οι στόχοι μας είναι υψηλοί και απαιτούν συλλογική προσπάθεια. Απαιτούν διαφάνεια, αξιοκρατία, ανάληψη ευθύνης, μακρόπνοο στρατηγικό σχεδιασμό, εξωστρέφεια και ανοικτή επικοινωνία για να εδραιώσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης. Θα δουλέψουμε για την επίτευξη των στόχων μας με αίσθημα ευθύνης και με πλήρη επίγνωση των μεγάλων απαιτήσεων και προκλήσεων που προέκυψαν από τη δύσκολη περίοδο της δημοσιονομικής κρίσης.

Στο τέλος αυτής της μακράς διαδρομής, και όταν σταδιακά θα έχουμε υλοποιήσει τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις, θα έχουμε συμβάλει στην επιτυχία του μετασχηματισμού του πιο νευραλγικού τομέα της ελληνικής οικονομίας: των Δημόσιων Επιχειρήσεων που επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την οικονομία και είναι κομβικής σημασίας προκειμένου η χώρα να μπορέσει να αξιοποιήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και τον εθνικό της πλούτο».

Υπενθυμίζεται ποιες είναι οι 14 ΔΕΚΟ:

  • ΔΕΗ, το 34% (το 17% παραμένει στο ΤΑΙΠΕΔ)
  • ΕΥΔΑΠ, το 50,3%
  • ΕΥΑΘ, το 51% 
  • ΕΛΤΑ
  • ΟΑΣΑ και οι ΣΤΑΣΥ - ΟΣΥ
  • Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το 25%
  • Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας
  • Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης
  • ΔΕΘ - HELEXPO
  • Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών
  • Ελληνικές Αλυκές
  • ΕΤΒΑ - ΒΙΠΕ
  • Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου
  • ΟΑΚΑ.
Παρατηρήσεις:

  • Δε συμπεριλήφτηκαν τελικά Αττικό Μετρό και Κτιριακές Υποδομές 
  • ΟΣΕ και ΕΛΒΟ αναμένεται να ενταχτούν σε επόμενη φάση 
  • Η ΕΑΒ παραμένει εκκρεμής