Το Blog δημιουργήθηκε με σκοπό την ανάδειξη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους οι οδηγοί αστικών λεωφορείων στην Ο.ΣΥ και την ενημέρωση σχετικά με την εργασία τους. e-mail : citybusdrivers1@gmail.com

Παρασκευή, 26 Ιανουαρίου 2018

«Μπαλάκι» οι ευθύνες για την κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες



Της Μαρίας Μόσχου
Σε καζάνι που βράζει έχουν μετατραπεί οι αστικές συγκοινωνίες μετά τις χθεσινές δηλώσεις του υπουργού Υποδομών στη Βουλή για κυκλώματα που δρούσαν μέσα στις εταιρείες για τα πλαστά εισιτήρια άλλα και για πόρισμα το οποίο αποκαλύπτει δολιοφθορές στα λεωφορεία από τους ίδιους τους εργαζόμενους  της εταιρείας.


Οι εργαζόμενοι αναφέρουν ότι το σχετικό πόρισμα – έκθεση που παρουσιάστηκε στη Βουλή έχει καταρτιστεί από πενταμελή επιτροπή η οποία ωστόσο δεν συνυπογράφει σύσσωμη το σχετικό κείμενο. Μάλιστα αποκαλύπτουν ότι τα δύο μέλη που δεν υπογράφουν «τυγχάνει» να είναι μηχανολόγοι.

Για ανύπαρκτα πειθαρχικά παραπτώματα και πορίσματα που δεν έχουν εκδοθεί με τα οποία προσπαθούν να ρίξουν τις ευθύνες στους εργαζόμενους για τη σημερινή κατάσταση της εταιρείας που βρίσκεται σε κακό χάλι  κάνει λόγο ο γενικός γραμματέας του Συνδικάτου ΟΑΣΑ και θυγατρικών Εταιρειών Κ. Σιορίκης.  Μάλιστα επισημαίνει ότι την κατάσταση αυτή πληρώνει ο επιβάτης με πολύωρη αναμονή στις στάσεις και χαμένα δρομολόγια.

«Με που ενδιαφέρον περιμένουμε το πόρισμα που επικαλείται ο υπουργός Μεταφορών αλλά προκαλεί ερωτήματα γιατί τόσο καιρό δεν έχει δοθεί στην εισαγγελία» τονίζει χαρακτηριστικά. Επίσης  αποκαλύπτει ότι από τις 6 Ιουλίου 2017 έχει αποσταλεί εξώδικη καταγγελία – διαμαρτυρία του «Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και θυγατρικών αυτού εταιρειών», προς την διοίκηση της εταιρείας, τους υπουργούς Υποδομών και Εργασίας την Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών για τα προβλήματα που «παρουσιάστηκαν σχετικά με την κυκλοφορία των λεωφορείων  σε όλα τα αμαξοστάσια από τον Μάιο», και τα οποία αντί να εξομαλύνονται διογκώνονται καθημερινά.

Η εξώδικη καταγγελία

Στην καταγγελία αναφερόταν χαρακτηριστικά: «Όπως σας έχουμε πολλάκις επισημάνει, οι οδηγοί μας,  όντας οι μόνοι που έρχονται σε καθημερινή επαφή με τους πολίτες, γίνονται αποδέκτες των παραπόνων και αντιμετωπίζονται από το επιβατικό κοινό ως οι «φορείς» και «εκπρόσωποι» της εταιρείας , πάνω στους οποίους οι επιβάτες εκδηλώνουν το θυμό τους για την κακή συγκοινωνία που τους προσφέρουμε. Ο εύκολος λόγος, που από τα έδρανα της Βουλής και διά στόματος αρμοδίου Υπουργού  διατυπώθηκε , ότι «υπάρχουν πολλοί λουφαδόροι οδηγοί» δεν πείθει κανέναν πλέον. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι ο στόλος των λεωφορείων μας είναι αποδεκατισμένος. Σε κάθε αμαξοστάσιο καθημερινά,  οδηγοί με προγραμματισμένες βάρδιες, εμφανίζονται για να αναλάβουν δουλειά και αντ΄αυτού περιμένουν άπραγοι μέχρι να τελειώσει το ωράριό τους, διότι δεν υπάρχουν λεωφορεία για να οδηγήσουν  Σήμερα που ισχύει και το θερινό πρόγραμμα (μειωμένων) δρομολογίων τα περισσότερα λεωφορεία παραμένουν ακινητοποιημένα λόγω βλάβης στα αμαξοστάσια, με αποτέλεσμα η συγκοινωνία, να μην καλύπτει ούτε υποτυπωδώς τις ανάγκες της Πρωτεύουσας. Αναφέρουμε για παράδειγμα ότι στο Α/Σ της Πέτρου Ράλλη , στη δύναμη του οποίου ανήκουν 437 οδηγοί , από το στόλο των 268  λεωφορείων, τα 36 είναι αποχαρακτηρισμένα, τα 127 παροπλισμένα με βλάβες και μόλις τα 105 διαθέσιμα, τη στιγμή που έχουν προγραμματιστεί για το θερινό πρόγραμμα να βρίσκονται 140 διαθέσιμα για κίνηση . Στο Α/Σ της Ανθούσας από τα 396 λεωφορεία, τα 306 βρίσκονται ακινητοποιημένα με βλάβη, στο Α/Σ του Πειραιά από τα 335 λεωφορεία,  τα 245 είναι σε βλάβη κ.ο.κ.  Η επίκληση της έλλειψης ανταλλακτικών,  απλώς επιβεβαιώνει την ύπαρξη του προβλήματος και δεν σας απαλλάσσει από την υποχρέωση να αναζητήσετε σε τι οφείλεται αυτή η έλλειψη αφενός, αφετέρου δε να επιμεληθείτε ώστε να μην υπάρχει έλλειψη. Η αδιαφορία και η μετάθεση των ευθυνών προσιδιάζει στην  έννοια της παράβασης καθήκοντος η οποία ελέγχεται και αυτεπαγγέλτως. Άλλως,  εάν δεν μπορείτε να εκτελέσετε τα καθήκοντά σας, οφείλετε να ενημερώσετε το επιβατικό κοινό της Πρωτεύουσας ότι η συγκοινωνία δεν μπορεί να είναι αξιόπιστη γιατί η εταιρεία αδυνατεί να επιλύσει τα λειτουργικά της προβλήματα. Σε κάθε περίπτωση, οι πράξεις και παραλείψεις σας απομειώνουν το κύρος της εταιρείας  και κλονίζουν την αξιοπιστία της» .

Η σχετική διαμαρτυρία υπογράφεται από τον πρόεδρος του Συνδικάτου κ. Λ. Σκούλο και τον γενικό γραμματέα κ Κ. Σιορίκη.

Το πόρισμα

Από το  πόρισμα, που σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη έχει καταρτιστεί από επιτροπή στην ΟΣΥ,  προκύπτουν και άλλα κυκλώματα μέσα στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών, που για τους δικούς τους λόγους δεν επιτρέπουν σε λεωφορεία που πρέπει να είναι σε κυκλοφορία, να είναι σε κυκλοφορία.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός Υποδομών στη Βουλή επικαλούμενος δηλώσεις προσώπου που έχουν καταγραφεί στο πόρισμα «ενόσω μέχρι τις 11 Μαΐου του 2017 οι παρουσιαζόμενες βλάβες κυμαίνονταν στον αριθμό των 113 ημερησίως, αυξήθηκαν με ραγδαίους ρυθμούς στις 205 μέχρι τις 26 Μαΐου φτάνοντας τις 237 στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας στα λεωφορεία».

«Ξαφνικά, λοιπόν, φύσηξε νοτιάς, αρρώσταιναν τα λεωφορεία, δεν υπήρχε κάτι ιδιαίτερο για να γίνεται αυτό από ό,τι λέει η Έκθεση, όμως επεσήμανε την παρέμβαση στο έργο μελών του σωματείου τεχνητών των εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ» επισήμανε ο κ. Σπίρτζης και συνέχισε: «Να το ξαναπώ : «επεσήμαινε την παρέμβαση στο έργο των μελών του σωματείου τεχνητών  εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ, οι οποίοι παρενέβησαν ακόμη και σε υπηρεσιακή συζήτηση  τεχνικής φύσεως, που είχε ο ίδιος στο γραφείο του κεντρικού συνεργείου με τον αρμόδιο προϊστάμενο βάρδιας».

Επίσης αναφέρθηκε και σε άλλα ευρήματα της Eπιτροπής: «Προέκυψε μεγάλη και αδικαιολόγητη αύξηση των εντοπιζόμενων βλαβών στα οχήματα του αμαξοστάσιου, η οποία προσεγγίζει αριθμητικά το 100% της μέχρι πρότινος συνήθους εικόνας, κατάσταση που αρχίζει αυξητική από το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Δεν υφίσταται σημαντικό ή απρόβλεπτο γεγονός να αιτιολογήσει την απότομη αύξηση του αριθμού των βλαβών, η ροή των ανταλλακτικών είναι εντός των συνήθων ορίων» και συνεχίζει αναφερόμενος στις διατυπώσεις του ίδιου ατόμου για κάποια ανταλλακτικά και συγκεκριμένα τα δυσκόφρενα: «Η ύπαρξη των συγκεκριμένων εξαρτημάτων στο χώρο του μηχανουργείου και σύμφωνα με τις καταθέσεις του διευθυντή και της υποδιευθύντριας, η αιτιολογία αφαίρεσής του και από ποιο ακριβώς τεχνικό προσωπικό, καθώς και από ποια ακριβώς οχήματα αφαιρέθηκαν, ήταν σε άγνοια της διεύθυνσης του αμαξοστάσιου».

«Αφαιρούσαν, μόνοι τους. Υπέροχη δράση!» επισημαίνει ο κ. Σπίρτζης και αναφέρει επίσης ότι διαπιστώνονται τα εξής: «Παρουσιάζεται δυσλειτουργία του αμαξοστασίου από την άρνηση προϊσταμένων στην εκτέλεση εντολών του διευθυντή του αμαξοστασίου».