Πέμπτη 1 Μαρτίου 2018

Λ/Γ Γ 12 : Αιφνίδια (!) βλάβη λεωφορείων στην Αθήνα, στις 07:30 καθημερινά



Καταγγελία αναγνώστη – και τι του απάντησε ο ΟΑΣΑ!


Κείμενο:  Άρης Δημοκίδης
Πριν από μερικούς μήνες λάβαμε αυτό το ημέιλ
Αγαπητέ κύριε Άρη Δημοκίδη,

Αρχικά μέσα από την στήλη σας και στη συνέχεια μέσα από την ιστοσελίδα των Μικροπραγμάτων δίνετε βήμα σε ανθρώπους να μοιραστούν τις ιστορίες τους. Αν θα μπορούσα να καταχραστώ της ευγένειάς σας, θα ήθελα να μοιραστώ την εμπειρία μου από τις Αστικές Συγκοινωνίες Αθηνών.

Παίρνω 1 λεωφορείο τις καθημερινές (ΔΕΥ-ΠΑΡ) στην δεύτερη στάση από την αφετηρία, συστηματικά στις 7:40, τους τελευταίους 8 μήνες. Τα δρομολόγια ήταν αραιά, αλλά εκτελούνταν στην ώρα τους, όπως αναγράφεται στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ. Από τις αρχές Ιουλίου, τα δρομολόγια δεν γινόντουσαν στην ώρα τους λόγω ελλείψεως προσωπικού. Ήταν κατανοητό, δεδομένων των αδειών και της μειωμένης κίνησης του επιβατικού κοινού, αλλά και πάλι απαράδεκτο ότι δεν υπήρχε αντίστοιχη ενημέρωση. Αποτέλεσμα ήταν η αναμονή στον ήλιο και την ζέστη. Το προσπέρασα, με το σκεπτικό ότι όταν τα δρομολόγια ξαναγίνουν χειμερινά, θα διορθωθεί η κατάσταση. Και εδώ ξεκίνησε το πρόβλημα.

Το δρομολόγιο των 7:40 συστηματικά δεν γίνεται. Ο λόγος, όπως πληροφορήθηκα από τις απαντήσεις στα παράπονα που υπέβαλα, είναι ότι το λεωφορείο παθαίνει αιφνίδια βλάβη. Κάθε μέρα στις 7:30 το λεωφορείο που είναι να εκτελέσει το δρομολόγιο του Γ12 παθαίνει αιφνίδια βλάβη!



Απίστευτο κι όμως αληθινό! Κάθε μέρα. σε κάθε παράπονο, η απάντηση ήταν πως υπήρξε «αιφνίδια βλάβη»!


Καταλαβαίνω ότι δεν πρόκειται να βγάλω άκρη από τα παράπονα, οπότε παίρνω στο πληροφοριακό κέντρο του ΟΑΣΑ, 11 185. Λένε ότι τα δρομολόγια τα οποία λένε είναι όπως τα λαμβάνουν από τα κεντρικά και είναι τα προγραμματισμένα επομένως βλέπουν ό,τι βλέπω και εγώ. Ρωτάω λοιπόν ποιος είναι ο υπεύθυνος για τον προγραμματισμό των δρομολογίων, προκειμένου να συνομιλήσω με αυτόν. Με παρέπεμψαν στα κεντρικά του ΟΑΣΑ, στο τηλέφωνο 2014270796, με ωράριο 8:00-16:00.

Παίρνοντας τηλέφωνο εκεί, συνομίλησα με το τηλεφωνικό κέντρο. Ο κύριος δεν γνώριζε να απαντήσει στις ερωτήσεις που έκανα και αρνήθηκε να δώσει το όνομά του. Με παρέπεμψε να μιλήσω με την ΟΣΥ, λέγοντας ότι αυτό είναι θέμα αυτών.

Στην ΟΣΥ μου απάντησε ο κύριος Κ. (δεν θα ήθελα να τον κατονομάσω) και με κατεύθυνε στο τηλέφωνο του Διευθυντή Παραγωγής Συγκοινωνιακού Έργου.

Καλώντας εκεί, συνομίλησα με την γραμματέα του διευθυντή Παραγωγής Συγκοινωνιακού Έργου. Με παρέπεμψε να υποβάλλω τις ερωτήσεις μου στο e-mail του ΟΑΣΑ.

Το e-mail που απέστειλα ήταν:

Προς όποιον ενδιαφερόμενο,

Θα ήθελα την απάντηση σε κάποιες ερωτήσεις:

  1. Ποιος είναι υπέυθυνος για την διάθεση προϋπολογισμού για την επισκευή των λεωφορείωνΠοιος είναι υπεύθυνος για τα αναγραφόμενα δρομολόγια στην ιστοσελίδα http://telematics. oasa.gr/.
  2. Γιατί, εφόσον συστηματικά δεν εκτελούνται ορισμένα δρομολόγια, συνεχίζονται και αναγράφονται στην ιστοσελίδα
  3. Η περίπτωση έχει ως εξής: Τα αναγραφόμενα δρομολόγια της γραμμής Γ12, στις ώρες 7:25 και 7:40, συστηματικά εκτελούνται ως ένα στις 7:30. Οι απαντήσεις στα παράπονα που έχω αποστείλει είναι επανειλλημένως ότι το δρομολόγιο άλλαξε λόγω αιφνίδιας βλάβης του λεωφορείου. Καθημερινά λοιπόν ένα ορισμένο λεωφορείο αντιμετωπίζει αιφνίδια βλάβη. Εφόσον αυτό είναι γνωστό, γιατί συνεχίζει και αναγράφεται ένα δρομολόγιο που δεν γίνεται; Γιατί δεν αλλάζει για να δείχνει τα πραγματικά δρομολόγια;


Η απάντηση που έλαβα από την κυρία Εύη Βασιλείου ήταν η ακόλουθη:

Κύριε …,

Λάβαμε το mail σας σχετικά με την εφαρμογή OASA Telematics. Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως η εφαρμογή ενημερώνεται αυτόματα με τα προγραμματισμένα δρομολόγια . Όμως αν επιλέξετε την στάση που σας ενδιαφέρει οι αφίξεις σε αυτή, είναι σε πραγματικό χρόνο. Πιστεύουμε πως σε σύντομο χρονικό διάστημα το επιβατικό κοινό θα έχει την δυνατότητα να βλέπει σε πραγματικό χρόνο όλα τα δρομολόγια.

Ευχαριστούμε που επικοινωνήσατε μαζί μας, είμαστε στην διάθεση σας για τυχόν διευκρινήσεις.

Προφανώς, η κυρία Βασιλείου διαβάζοντας το ως άνω e-mail υστερούσε της επαρκούς ικανότητας να κατανοήσει τι ρωτούσα. Βλέποντας ότι ούτε με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρω να βγάλω άκρη, ξαναπαίρνω τηλέφωνο στο 11185 ρωτώντας το τηλέφωνο επικοινωνίας τον σταθμαρχείων.

Με παρέπεμψαν πάλι στον ΟΑΣΑ, απ’όπου με παρέπεμψαν πάλι στην ΟΣΥ. Στην ΟΣΥ ξαναμίλησα με τον κύριο Κ., ο οποίος διέψευσε τα απαντητικά e-mail του ΟΑΣΑ. Είπε ότι υπάρχουν βλάβες στα λεωφορεία και ελλείψεις στα ανταλλακτικά, επομένως ρυθμίζουν τα εκτελούμενα δρομολόγια καλύπτοντας όσες περισσότερες βάρδιες μπορούν. Ωστόσο και ο ίδιος δεν ήξερε γιατί αναγράφονται τα δρομολόγια λανθασμένα.

Παράλληλα, έχω υποβάλλει αναφορές στον Συνήγορο του Πολίτη, ο οποίος είναι αρμόδιος για τον έλεγχο των αστικών συγκοινωνιών. Εδώ θα ήθελα να τους ευχαριστήσω για την επιμέλεια που επέδειξαν στην εξέταση της αναφοράς μου. Έστειλαν απάντηση στον ΟΑΣΑ, η οποία και μου κοινοποιήθηκε (βλ. συνημμένα).


Υπέβαλα και δεύτερη αναφορά, με στόχο να καταγγείλω τους υπογράφοντες των απαντητικών επιστολών για τις ψευδείς δηλώσεις τους.

Η 2η αναφορά, ως υποβλήθηκε:

Σε ανανέωση της προηγούμενης αναφοράς που είχα υποβάλλει (236765/07.11.2017):

Ο ΟΑΣΑ δεν έχει απαντήσει στην καταγγελία. Δεν έχει επαναφέρει τα δρομολόγια στο κανονικό τους ωράριο. Επιπλέον, σε συστηματικά παράπονα δέχομαι την επαναλαμβανόμενη δικαιολογία (βλ. επισυναπτόμενα αρχεία) ότι το λεωφορείο παθαίνει αιφνίδια βλάβη στις 7:30.

Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με τα γραφεία της ΟΣΥ, στις 01.12.2017 και στις 15.12.2017, ο κύριος Κ. διέψευσε τις δηλώσεις των κυρίων Γ. Β.  και K. Φ., υπογραφόντων των απαντήσεων του ΟΑΣΑ. Συνεπώς, θα ζητούσα:

Να εκτελούνται τα δρομολόγια στην κανονική τους ώρα.

Να απαντήσουν οι κύριοι Β. και Φ. για ποιον λόγο ψεύδονται.

Να απαντήσουν οι κύριοι Β. και Φ. για ποιον λόγο δεν εκτελούνται τα δρομολόγια.

Σας ευχαριστώ για την επιμέλεια που επιδείξατε στην πρώτη αναφορά και θα είναι η τελευταία φορά που αυξάνω τον ήδη υπάρχοντα φόρτο εργασίας σας.

Στη διάθεσή σας

Στην όλη διαδικασία επιμένω, καθότι ο ΟΑΣΑ είναι ανίκανος να διαχειριστεί τις αστικές συγκοινωνίες, ωστόσο λόγω της ιδιάζουσας μορφής της εταιρείας δεν μπορεί κάποιος ανταγωνιστής να προσφέρει αντίστοιχες υπηρεσίες.

Δυστυχώς δεν διαθέτω τον χρόνο στις λιγοστές ώρες που είναι διαθέσιμη η επικοινωνία να ανακαλύψω ποιος είναι τελικά ο υπεύθυνος ονομαστικά προκειμένου να απολυθεί και να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία των λεωφορείων. Επίσης δεν διαθέτω τις γνώσεις για να κινηθώ με άλλους τρόπους.

Θα ήθελα, ει δυνατόν, να κοινοποιηθεί το e-mail αυτό, μαζί με τα συνημμένα, ώστε να λάβει την αρμόζουσα δημοσιότητα και να κατανοήσει το επιβατικό κοινό ότι τα προβλήματα δημιουργούνται από ανθρώπους με ονοματεπώνυμα, που χαίρουν δουλειάς την οποία δεν αξίζουν.


UPDATE: Μήνες μετά, ρωτήσαμε τον αναγνώστη αν λύθηκε το θέμα.
Όχι βέβαια, δεν λύθηκε. 

επισυνάπτοντας νέες τυποποιημένες απαντήσεις του ΟΑΣΑ -δεν έχει νόημα να τις ανεβάσω και αυτές- που όλες λένε ότι έτυχε εκείνη τη μέρα (κάθε μέρα) να υπάρχει μια αιφνίδια βλάβη…

«Έχω επικοινωνήσει εκ νέου με τα κεντρικά του ΟΑΣΑ (δεν έβγαλα άκρη), καθώς και με τον Συνήγορο του Πολίτη, όπου με πληροφόρησαν ότι δεν μπορούν να κάνουν κάτι. Χρειάζονται περισσότερα άτομα να κάνουν καταγγελίες για να έχουν πάτημα», μου έγραψε.

Ακούει κανείς;