Το Blog δημιουργήθηκε με σκοπό την ανάδειξη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους οι οδηγοί αστικών λεωφορείων στην Ο.ΣΥ, και την ενημέρωση σχετικά με την εργασία τους. Επικοινωνήστε μαζί μας: citybusdrivers1@gmail.com

Πέμπτη, 7 Ιουνίου 2018

Σε κλίμα... ευρύτερων συναινέσεων προχωρά το αντιλαϊκό σχέδιο για το κλείσιμό του Α/Σ Ελληνικού

Στο φόντο της ιδιωτικοποίησης του «φιλέτου» του Ελληνικού


Η συναίνεση στις αντιλαϊκές πολιτικές επιλογές, εκφρασμένη σε διάφορες μορφές, κυριάρχησε στην ημερίδα που οργάνωσε χτες το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ για το ζήτημα του αμαξοστασίου του Ελληνικού.


Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ μεθοδεύει το κλείσιμο του αμαξοστασίου και τη μεταφορά του στόλου οχημάτων που εξυπηρετεί σε άλλα αμαξοστάσια, με αρνητικές συνέπειες τόσο για τους εργαζόμενους στα λεωφορεία όσο και για το λαό που τα χρειάζεται για τη μετακίνησή του. Το κλείσιμο υπαγορεύεται από την συμφωνία ιδιωτικοποίησης - επένδυσης στο «φιλέτο» του Ελληνικού.
Οι εκπρόσωποι της ΝΔ, του Κινήματος Αλλαγής και της Ενωσης Κεντρώων τάχθηκαν υπέρ της επένδυσης και για αυτό υπέρ της μετεγκατάστασης του αμαξοστασίου, γνωρίζοντας ωστόσο ότι δεν έχει προβλεφθεί χώρος για αυτό, ενώ μελέτες και στοιχεία δείχνουν ότι ο σημερινός χώρος του αμαξοστασίου είναι από τους καταλληλότερους.
Δεν έχασαν, μάλιστα, την ευκαιρία να επιτεθούν στο απεργιακό δικαίωμα και συνολικά στο δικαίωμα των εργαζομένων να αγωνίζονται. Χαρακτηριστικά, ο Κ. Καραμανλής, τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών της ΝΔ, αναφερόμενος στην απεργία σε λεωφορεία και τρόλεϊ στις 31 Μάη, σχολίασε: «Δεν πιστεύω ότι ακόμα και για αυτό το πολύ σημαντικό θέμα (σ.σ. του αμαξοστασίου) πρέπει να νεκρώνεις στην κυριολεξία ολόκληρη πρωτεύουσα». Αντίστοιχα, ο πρόεδρος της Ενωσης Κεντρώων, Β. Λεβέντης, ζήτησε συνολική πολιτική και κοινωνική συναίνεση, καταγγέλλοντας τη «βία» των απεργιών. Μεταξύ άλλων ανέφερε: «Με βία όλα. Με βία, με απεργίες, με ξεσηκωμούς. Εχει κάποιο θέμα λυθεί ειρηνικά; Με σχέδιο; Κανένα. Αρα νοσεί το σύστημα»! Κι ενώ προχωρά η εφαρμογή του αντιδραστικού σχεδιασμού με το «ηλεκτρονικό εισιτήριο», ο γραμματέας Μεταφορών του Κινήματος Αλλαγής δεν έχασε την ευκαιρία να ζητήσει «να κλείσουν τις μπάρες»...
Οι δε εκπρόσωποι του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού, την ίδια ώρα που παρουσίαζαν στοιχεία, αναδεικνύοντας τις αρνητικές συνέπειες για τους εργαζόμενους και το λαό από το κλείσιμο του αμαξοστασίου του Ελληνικού, δήλωναν ταυτόχρονα υπέρ της επένδυσης και σήκωναν λευκή σημαία, δηλώνοντας μεταξύ άλλων: «Δεν μπορείς να τα βάλεις με το κράτος»!
Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν δείχνουν την ξεκάθαρη μείωση του συγκοινωνιακού έργου των λεωφορείων: Από το 2010 μέχρι σήμερα τα δρομολόγια μειώθηκαν κατά 30%, οι βάρδιες οδηγών κατά 35%, οι γραμμές κατά 13% και τα οχηματοχιλιόμετρα κατά 33%. Σημειώθηκε επίσης ότι το κλείσιμο του αμαξοστασίου του Ελληνικού θα αυξήσει τα «νεκρά» χιλιόμετρα, δηλαδή τις αποστάσεις που θα διανύουν τα οχήματα χωρίς να μεταφέρουν επιβάτες, πηγαίνοντας από τα αμαξοστάσια που θα μεταφερθούν προς την αφετηρία και από το τέρμα προς τα αμαξοστάσια. Η αύξηση των «νεκρών» χιλιομέτρων θα οδηγήσει επίσης σε αύξηση της κατανάλωσης καυσίμων και σε επιπλέον ρύπανση.
Απαιτούνται μαζικοί αγώνες
Το... συναινετικό κλίμα της ημερίδας χάλασε η τοποθέτηση του Χρ. Κατσώτη, μέλους της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτή του Κόμματος.
Η υπόθεση του αμαξοστασίου του Ελληνικού, σημείωσε μεταξύ άλλων, είναι μια πλευρά της «απελευθέρωσης» των μεταφορών. Ολες οι τοποθετήσεις στην ημερίδα δεν ήταν υπέρ της παραμονής του αμαξοστασίου, γιατί για αυτούς προέχει η επένδυση. Αρα, μαζί με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ είναι υπέρ της μετεγκατάστασης και η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και η Ενωση Κεντρώων.
«Εμείς διαφωνούμε», υπογράμμισε. Πρέπει να παραμείνει εκεί που είναι το αμαξοστάσιο. Αυτό δείχνουν οι μελέτες και τα στοιχεία.
Στη συνέχεια, ανέδειξε την ανάγκη ανάπτυξης μαζικών αγώνων, λέγοντας ότι το θέμα είναι πώς το Συνδικάτο και οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ θα κάνουν συμμαχίες με τους εργαζόμενους της περιοχής, με τα υπόλοιπα συνδικάτα, πώς θα οξύνουν την αντιπαράθεση με την κυβέρνηση.
Ακόμα, είπε ότι θα πρέπει να αντιδράσουν και οι δήμοι και όλη η περιοχή, για να σταματήσει η μετεγκατάσταση που θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους εργαζόμενους και στο λαό που μετακινείται με τα λεωφορεία. Σε αντιπαράθεση με τις προηγούμενες τοποθετήσεις, υπογράμμισε: «Οι αγώνες του λαού μας είναι αυτοί που μας πάνε μπροστά, δημιουργούν την πρόοδο, την εξέλιξη (...) Χρειάζεται συμμαχία προκειμένου να παλέψουμε για τα δικαιώματά μας, και ένα από αυτά είναι και το συγκοινωνιακό έργο, που πρέπει να είναι φθηνό, να ικανοποιεί τις ανάγκες για ασφαλή και έγκαιρη μετακίνηση. Εμείς θα είμαστε δίπλα και θα στηρίζουμε τους αγώνες σας».
  • Στο μεταξύ, συνεχίζονται οι δράσεις για την οργάνωση του αγώνα. Η Επιτροπή Αγώνα Ελληνικού - Αργυρούποληςπραγματοποιεί τη Δευτέρα 11/6, στις 7 μ.μ., σύσκεψη με θέμα την οργάνωση της πάλης ενάντια στο κλείσιμο του αμαξοστασίου. Παράλληλα, προετοιμάζεται αντίστοιχη σύσκεψη στην Ελευσίνα.


ΚΚΕ
Αναδεικνύει με Επίκαιρη Ερώτηση τις σοβαρές συνέπειες
Να σημειωθεί ότι το ΚΚΕ πριν ενάμιση μήνα κατέθεσε στη Βουλή σχετική Ερώτηση, απαιτώντας να ανακληθεί η απόφαση μετεγκατάστασης και να βελτιωθούν οι εγκαταστάσεις, την οποία κατέθεσε ξανά χτες με τη μορφή Επίκαιρης Ερώτησης. Η πρώτη απάντηση που έδωσε η κυβέρνηση μόλις προχτές, είναι ότι το σχέδιο μετεγκατάστασης προχωρά κανονικά, εννοώντας ότι τα οχήματα θα μεταφερθούν «προσωρινά» σε άλλα αμαξοστάσια της ΟΣΥ...
Οπως υπογραμμίζεται και στο κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης, το αμαξοστάσιο του Ελληνικού, σύμφωνα με πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης επιπτώσεων εκ της άρσης ή διαφοροποίησης της λειτουργίας του Α/Σ Ελληνικού, «αποτελεί τον βασικό πυλώνα λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα, δεδομένου ότι εξυπηρετεί τον μεγαλύτερο αριθμό επιβατών από όλα τα Α/Σ και σε βασικούς οδικούς άξονες, όπου δεν υπάρχουν άλλα μέσα. Τυχόν παύση της λειτουργίας του θα σήμαινε στην ουσία κατάρρευση της υφιστάμενης δομής των συγκοινωνιών. Η διακοπή λειτουργίας του Α/Σ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ σημαίνει αυτομάτως και παύση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου, διότι αυτό δεν είναι δυνατόν να υποκατασταθεί. Εκτιμάται ότι η εξεύρεση αντίστοιχου χώρου με τα χαρακτηριστικά πλεονεκτήματα του Α/Σ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, προσβασιμότητα, ανυπαρξία όχλησης στον γύρω αστικό χώρο και κεντροβαρική θέση ως προς το δίκτυο εξυπηρέτησης, είναι αδύνατη, λαμβάνοντας υπόψη τις υφιστάμενες πολεοδομικές συνθήκες της ευρύτερης περιοχής».