Το Blog δημιουργήθηκε με σκοπό την ανάδειξη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους οι οδηγοί αστικών λεωφορείων στην Ο.ΣΥ, και την ενημέρωση σχετικά με την εργασία τους. Επικοινωνήστε μαζί μας: citybusdrivers1@gmail.com

Δευτέρα, 11 Ιουνίου 2018

Λεωφορειολωρίδες: Έρχονται πρόστιμα… express λόγω ψηφιακών καμερών



Συνηθίζετε να παραβιάζετε τις λεωφορειολωρίδες για να αποφύγετε την κίνηση;  Παρκάρετε στην λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων έστω και για λίγα λεπτά;


Έρχονται τσουχτερά πρόστιμα και κλήσεις καθώς ο ΟΑΣΑ ενεργοποιεί σταδιακά τις κάμερες στις αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων που για καιρό ήταν αδρανείς έχοντας ήδη ξεκινήσει να υλοποιεί τον Εκσυγχρονισμό του Συστήματος Ελέγχου, συνολικού προϋπολογισμού 310.000 ευρώ.

Οι κάμερες από αναλογικές γίνονται ψηφιακές και μπαίνουν αισθητήρες για τον εντοπισμό οχημάτων που παραβιάζουν τις λεωφορειολωρίδες.

Στις 7 Μαΐου η διοίκηση του Οργανισμού  ανέθεσε με σύμβαση που δημοσιεύτηκε στο Διαύγεια το έργο «Εργασιών αποξήλωσης στύλων και αποκατάστασης βρόχων καμερών καταγραφής παραβάσεων σε Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων»

Το έργο ανέλαβε η «EUROSPEC ΤΣΑΤΑΛΙΟΣ Π. ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε. ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» η οποία μέχρι το τέλος Ιουλίου πρέπει να εκτελέσει σειρά εργασιών για την λειτουργά σύγχρονων καμερών.

Η παραπάνω σύμβαση εντάσσεται στο έργο  αντικατάστασης των αναλογικών φωτογραφικών συσκευών από ψηφιακές, την κατάργηση των επαγωγικών βρόχων και την εγκαθίδρυση ηλεκτρονικής επικοινωνίας για τη λήψη δεδομένων. Με την μετατροπή αυτή η διαδικασία θα είναι ταχύτερη καθώς η αποστολή των δεδομένων θα είναι άμεση και δεν θα χρειάζεται εκτύπωση των φιλμ

Παράλληλα:
  • Αξιοποιώντας την τηλεματική ο ΟΑΣΑ προχωρά σε μέτρα βελτίωσης της εποπτείας των λεωφορειολωρίδων και επεμβάσεις, όταν χρειαστεί, σε πραγματικό χρόνο.
  • Σε συνεργασία με την τροχαία συνεχίζεται η δράση των γερανοφόρων που διαθέτει ο ΟΑΣΑ για την απομάκρυνση των παράνομα σταθμευμένων οχημάτων κατά μήκος των διαδρομών των λεωφορειακών γραμμών και του τραμ.
Υπενθυμίζεται ότι το 2016 διενεργήθηκαν 2.592 μεταφορές παράνομα σταθμευμένων οχημάτων και αφαιρέθηκαν πινακίδες ή βεβαιώθηκαν παραβάσεις σε 776 οχήματα.

Αντίστοιχα για παραβίαση της απαγόρευσης χρήσης των λεωφορειολωρίδων, το 2016, βεβαιώθηκαν 2.929 παραβάσεις και για παράνομη στάθμευση σ’ αυτές 1.725 παραβάσεις.

Με όλα τα παραπάνω ο ΟΑΣΑ προσπαθεί να δώσει λύση στο πρόβλημα του ανεπαρκούς αριθμού των τροχονόμων που επιτρέπει σε χιλιάδες ΙΧ και φορτηγά όχι μόνο να παραβιάζουν τις λωρίδες αλλά και να παρκάρουν σε αυτές κάνοντας …. έξωση σε λεωφορεία και τρόλεϊ.

Οι  λωρίδες κίνησης των αστικών συγκοινωνιών,  στην Αττική μετρούν 52,3 χιλιόμετρα παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες ακόμα και για τριπλασιασμό του μήκους τους. Οι παραβάσεις είναι πολύ συχνές στις λωρίδες παράλληλης ροής, ενώ είναι σπάνιες σε όσες είναι αντίθετης ροής, οι οποίες όμως αποτελούν μόνο ένα μικρό τμήμα του δικτύου του ΟΑΣΑ.

Αξιοσημείωτο είναι ότι σύμφωνα με στοιχεία της Τροχαίας Αττικής μόνο στις λεωφορειολωρίδες επιβεβαιώνονται 50-60 παραβιάσεις καθημερινά, για τις οποίες γράφονται και ισάριθμες κλήσεις. Ο αριθμός αυτός είναι μεγαλύτερος αν υπολογίσει κανείς και τις παραβιάσεις που βεβαιώνονται από τις κάμερες- ραντάρ που είναι τοποθετημένες στις λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Στις κλήσεις που γράφονται ως αποτέλεσμα των καμερών παρακολούθησης των λεωφορειολωρίδων,  επιδίδονται από το αστυνομικό τμήμα της περιοχής όπου και πάνε τα δεδομένα των καμερών εντός λίγων μηνών.

Σημειώνεται ότι με τον νέο ΚΟΚ επιτρέπεται  στις λεωφορειολωρίδες να  κυκλοφορούν ποδήλατα. Σο πλαίσιο αυτό ο ΟΑΣΑ προτίθεται να προχωρήσει στη  δημιουργία ποδηλατοστασίων σε κατάλληλα σημεία διέλευσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, όπως π.χ. στα τέρματα των λεωφορείων, και εξετάζει τη δυνατότητα προσθήκης σχαρών ποδηλάτου σε λεωφορεία.

Θεσσαλονίκη

Νέες ψηφιακές κάμερες στις λεωφορειολωρίδες της Θεσσαλονίκης θα τοποθετηθούν το επόμενο διάστημα προκειμένου να ενταθούν οι έλεγχοι στους παραβάτες οδηγούς.

Οι κάμερες θα μπορούν να τοποθετηθούν σε περίπου 30 – 40 σημεία των λεωφορειοδρόμων.

Με τον τρόπο ατό η διοίκηση του ΟΑΣΘ αναφέρει ότι θα ξεκινήσει με μεγαλύτερη ένταση η ψηφιακή καταγραφή των παραβάσεων σε βάρος όσων κινούνται ή σταθμεύουν στις λεωφορειολωρίδες.

Η σύμβαση με τον ΟΑΣΑ

Η εταιρεία EUROSPEC ΤΣΑΤΑΛΙΟΣ Π. ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε. ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» θα πρέπει να εκτελέσει:

Α. Εργασίες αποκατάστασης πέντε αισθητήρων καμερών διαχείρισης παραβάσεων σε Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων.

Οι εργασίες που πρέπει να εκτελεστούν σε κάθε θέση που θα οριστεί από τον ΟΑΣΑ είναι οι παρακάτω:

 Εκσκαφή 1-2 πλακών πεζοδρομίου

 Θα γίνει συνδεσμολογία αισθητήρων με την καλωδίωση του στύλου μέσω ειδικής μούφας

 Αποκατάσταση πεζοδρομίου

 Κοπή της ασφάλτου για την απεγκατάσταση των παλαιών αισθητήρων

 Καθαρισμός τομής

 Τοποθέτηση νέων καλωδιώσεων (αισθητήρες)

 Επικάλυψη της τομής της ασφάλτου με ειδική κόλλα

 Σύνδεση καλωδιώσεων με τοποθέτηση μουφών

 Έλεγχος λειτουργίας του συστήματος

 Δοκιμαστικές φωτογραφίες

 Τελική παραμετροποίηση

 Καθαρισμός και συλλογή μπαζών

Η οριστική παραλαβή θα γίνει μετά την πιστοποίηση καλής λειτουργίας από επιτροπή του ΟΑΣΑ

Β. Εργασίες αποξήλωσης δύο στύλων ΑΛΛ. Οι εργασίες που πρέπει να εκτελεστούν είναι οι παρακάτω

 Απεγκατάσταση στύλου

 Απεγκατάσταση καμπίνας

 Εργασίας κοπής αγκυρίου

 Εργασίες αποκατάστασης πεζοδρομίου

 Μεταφορά σε σημείο αποθήκευσης που θα ορίσει ΟΑΣΑ

Το συνολικό κόστος θα ξεπεράσει τις 10.000 ευρώ.