Σάββατο 21 Ιουλίου 2018

Ο ΟΑΣΑ καταργεί το χάρτινο εισιτήριο μειωμένου κομίστρου - νέα ταλαιπωρία για τους δικαιούχους



Μία νέα ταλαιπωρία θα υποστούν οι επιβάτες των ΜΜΜ της Αθήνας από 1η Οκτωβρίου 2018 που δικαιούνται εισιτήριο μειωμένου κομίστρου, ηλικιωμένοι, φοιτητές και μικρά παιδιά θα υποχρεωθούν να εκδώσουν προσωποποιημένες κάρτες ή να πληρώσουν ολόκληρο εισιτήριο. 


Σύμφωνα με δελτίο τύπου από τον ΟΑΣΑ, από 1η Οκτωβρίου 2018 τα δικαιώματα μετακίνησης με πλήρη και μερική απαλλαγή από την καταβολή κομίστρου θα παρέχονται, αποκλειστικά σε κατόχους προσωποποιημένων ηλεκτρονικών καρτών. 

Αυτό σημαίνει ότι οικογένειες με μικρά παιδιά θα υποχρεωθούν να εκδώσουν προσωποποιημένες κάρτες μία για κάθε παιδί, καθώς δεν έχει προβλεφθεί η δυνατότητα οικογενειακού εισιτηρίου ή μία κάρτα που να μπορούν να μετακινηθούν περισσότερα άτομα που δικαιούνται μειωμένο κόμιστρο πχ. μία πολύτεκνη οικογένεια με μικρά παιδιά άνω των 6 ετών θα πρέπει να έχει αντίστοιχες προσωποποιημένες κάρτες.

Το πρόβλημα δεν σταματάει εδώ, φοιτητές/μαθητές από άλλες περιοχές της Ελλάδας, ή οικογένειες με μικρά παιδιά αλλά και ηλικιωμένοι που μένουν εκτός Αττικής και δικαιούνται το μειωμένης τιμής κόμιστρο, για μία επίσκεψη στην Αθήνα θα αναγκαστούν να πληρώσουν κανονικό εισιτήριο μιας και δεν θα έχουν το χρονικό περιθώριο να εκδώσουν προσωποποιημένη κάρτα ! 

Όπως καταλαβαίνουμε μία νέα ταλαιπωρία περιμένει αρκετούς επιβάτες των ΜΜΜ από τον Οκτώβριο που εκτός την ταλαιπωρία θα κληθούν να επωμισθούν και το χρηματικό κόστος, στην ουσία καταργείται το προνόμιο του μειωμένου κομίστρου σε επιβάτες εκτός Αττικής, καθώς γίνεται αποτρεπτικό λόγω της διαδικασίας, εκτός εάν μέχρι τον Οκτώβριο προβλεφθεί άμεση έκδοση προσωποποιημένης κάρτας η οποία και πάλι δεν εξυπηρετεί διότι γίνεται σε συγκεκριμένα σημεία.

Αποτρεπτικό θα είναι και για άλλους χρήστες εντός Αττικής που δικαιούνται μειωμένο κόμιστρο και δεν χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ συχνά, οι οποίοι θα υποχρεωθούν να εκδώσουν προσωποποιημένες κάρτες οι οποίες είναι μηνιαίες με το ανάλογο αντίτιμο ή να πληρώσουν κανονικό εισιτήριο. 

Αυτή η απόφαση του ΟΑΣΑ σίγουρα είναι παράλογη, διότι πως θα υποχρεώσεις στην έκδοση προσωποποιημένης κάρτας έναν γονιό που πηγαίνει το παιδί του μία βόλτα την εβδομάδα με το λεωφορείο να χρεωθεί ολόκληρο μήνα  ...

Σίγουρα δεν πρόκειται για βελτίωση στις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, καθώς βελτίωση λέγεται όταν εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό και όχι ο οργανισμός  ...

Απ' ότι φαίνεται με την κατάργηση του χάρτινου εισιτηρίου μειωμένου κομίστρου εξυπηρετείται ο Οργανισμός, καθώς τα ΑΜΕΚ δεν εκδίδουν εισιτήρια μειωμένης τιμής και τα εκδοτήρια αυτή τη στιγμή είναι πολύ λίγα.

Αν πάρουμε το παράδειγμα, μίας πολύτεκνης οικογένειας (γονείς και 4 παιδιά) από την επαρχία που θέλει να ταξιδέψει στο εξωτερικό, παίρνοντας το λεωφορείο να μεταβεί στο αεροδρόμιο θα πληρώσει 36€ αντί 18€ χάνοντας το προνόμιο που τους δίνει το κράτος του μειωμένου κομίστρου  ...

citybusdrivers


Ακολουθεί το δελτίο τύπου του ΟΑΣΑ :

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 


Βελτιώνονται περαιτέρω οι υπηρεσίες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου
Οι δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου καλούνται να εκδώσουν προσωποποιημένες κάρτες

Όλες οι προσωποποιημένες κάρτες φορτίζονται και μέσω κινητού τηλεφώνου με τεχνολογία NFC


Ο ΟΑΣΑ ανακοινώνει ότι προέβη στη βελτίωση επιμέρους υπηρεσιών και εφαρμογών του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, στο πλαίσιο της καλύτερης εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.

Παράλληλα, γνωστοποιεί ότι τα δικαιώματα μετακίνησης με πλήρη και μερική απαλλαγή από την καταβολή κομίστρου θα παρέχονται, από την 1η Οκτωβρίου 2018, αποκλειστικά σε κατόχους προσωποποιημένων ηλεκτρονικών καρτών.

Αυτό σημαίνει ότι καταργείται η δυνατότητα προμήθειας μειωμένου τύπου κομίστρου σε μορφή χάρτινου ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Δυνατότητα αγοράς εισιτηρίου με πιστωτική κάρτα σε 198 αυτόματα μηχανήματα

Σε 198 «Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Εισιτηρίων» (ΑΜΕΚ), ο επιβάτης μπορεί πλέον να αγοράσει ή και να επαναφορτίσει ηλεκτρονικό εισιτήριο, με τη χρήση χρεωστικής / πιστωτικής κάρτας.

Παράλληλα, διευρύνθηκαν οι δυνατότητες αγοράς / επαναφόρτισης του μεμονωμένου εισιτηρίου των 1,40 ευρώ στα ΑΜΕΚ, καθώς η εν λόγω επιλογή εξυπηρετείται και από τα χαρτονομίσματα των 10 ευρώ.

Στο ίδιο πλαίσιο, διευρύνθηκαν οι δυνατότητες φόρτισης της μηνιαίας κάρτας των 30 ευρώ, καθώς η εν λόγω επιλογή εξυπηρετείται και από τα χαρτονομίσματα των 50 ευρώ.

Επίσης, όταν εξαντληθεί ο χρόνος των 90 λεπτών πριν την έξοδο από τις πύλες των σταθμών, οι επιβάτες μπορούν πλέον να εξέλθουν από τις πύλες, εφόσον έχουν στην κάρτα τους υπόλοιπο εισιτηρίων ή αποθηκευμένη αξία.

Περισσότεροι από 1,15 εκατ. επιβάτες διαθέτουν κάρτα

Ο Οργανισμός έχει εκδώσει περισσότερες από 800.000 προσωποποιημένες κάρτες ATH.ENA Card και 350.000 ανώνυμες κάρτες, κάτι το οποίο σημαίνει ότι περισσότεροι από 1,15 εκατ. επιβάτες μετακινούνται με κάρτα.

Η προσωποποιημένη κάρτα συνοδεύεται από σειρά προνομίων, όπως η προμήθεια προϊόντων κομίστρου μέσω κινητού τηλεφώνου με τεχνολογία NFC, χωρίς την μετάβαση σε εκδοτήρια ή αυτόματα μηχανήματα (περισσότερες πληροφορίες στο σύνδεσμο: http://www.oasa.gr/news.php?id=funk1581 ).

Εκδόθηκαν 190.000 κάρτες σε ανέργους

Οι εγκεκριμένες κάρτες για το μηνιαίο δικαίωμα της ανεργίας έχουν ξεπεράσει τις 190.000 και οι αντίστοιχες για το δικαίωμα των ΑμεΑ τρίμηνης διάρκειας τις 33.000.

Είναι η πρώτη φορά που διεξάγεται λεπτομερής καταγραφή των δικαιούχων μετακίνησης.

Πέντε στα δέκα εισιτήρια που πωλούνται είναι 10 + 1

Τα εκπτωτικά προϊόντα που αναπτύχθηκαν (10+1, 5+0, διπλό μετ΄ επιστροφής) εμφανίζουν μεγάλη διείσδυση στους επιβάτες. Με τα προϊόντα αυτά, ο επιβάτης κερδίζει έκπτωση από 5 έως 17 λεπτά ανά διαδρομή.

Είναι χαρακτηριστικό ότι 5 στα 10 εισιτήρια που πωλούνται είναι 10 + 1.

Άνοδος εσόδων στο σύνολο των μέσων μεταφοράς

Μετά το κλείσιμο των πυλών σε μετρό και ηλεκτρικό εκδίδονται περισσότερα από 110.000 τεμάχια πολλαπλών εισιτηρίων την ημέρα, από 70.000 τεμάχια που εκδίδονταν πριν το κλείσιμο των πυλών.

Αντίστοιχα, μετά την εφαρμογή του μέτρου επιβίβασης επιβατών από τη μπροστινή θύρα στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, η αύξηση των επικυρώσεων στα οχήματα ανήλθε στο 200% και η αύξηση των εσόδων στο 30% ανά ημέρα, σε σύγκριση με την περίοδο πριν την εφαρμογή του μέτρου.

Δυνατότητα αγοράς προφορτισμένων εισιτηρίων σε 1.300 σημεία

Το δίκτυο πωλήσεων του ηλεκτρονικού εισιτηρίου διευρύνεται συνεχώς, καθώς 1.300 επιλεγμένα σημεία, όπως περίπτερα, μίνι μάρκετ, καταστήματα ψιλικών κ.ά., διαθέτουν ηλεκτρονικά εισιτήρια ATH.ENA Ticket.

Επίσης, 400 περίπτερα έχουν εφοδιαστεί με συσκευές POS, στα οποία οι επιβάτες μπορούν να προμηθεύονται και να επαναφορτίζουν τους βασικούς τύπους εισιτηρίων.

Εντός του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος η περίοδος μετάβασης

Η ολοκλήρωση του κλεισίματος των πυλών στους σταθμούς των Γραμμών 1,2,3 της ΣΤΑΣΥ διεξήχθη σε 9 μήνες, αντί για 24 μήνες που συνήθως υλοποιείται, με βάση τη διεθνή εμπειρία.

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΟΑΣΑ