Το Blog δημιουργήθηκε με σκοπό την ανάδειξη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους οι οδηγοί αστικών λεωφορείων στην Ο.ΣΥ, και την ενημέρωση σχετικά με την εργασία τους. Επικοινωνήστε μαζί μας: citybusdrivers1@gmail.com

Κυριακή, 1 Ιουλίου 2018

Ο.ΣΥ : Καμία οδηγία προς τους οδηγούς για την διαδικασία «είσοδος από την μπροστινή πόρτα»



Άλλο ένα «μέτρο», πρόχειρο και χωρίς σχέδιο από τους αρμόδιους των συγκοινωνιακών φορέων έρχεται από αύριο να προστεθεί στην ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού και των οδηγών λεωφορείων. 


Τελευταία στιγμή και αιφνιδιαστικά όπως με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, από αύριο θα πειραματιστούν στην επιβίβαση των επιβατών από την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων και τρόλεϊ.


Ο υπουργός μεταφορών κ. Σπίρτζης μίλησε στην ΕΡΤ για έλεγχο από τον οδηγό αν ο επιβάτης επικυρώνει το εισιτήριό του, άσχετα εάν το πρώτο επικυρωτικό βρίσκεται 2 μέτρα πίσω από τον οδηγό, ο κ. Ταστάνης δεν λέει την διαδικασία δημόσια παρά μόνο ότι οι τεχνικές προτάσεις έχουν αποσταλεί στην Ο.ΣΥ, και η Ο.ΣΥ την μοναδική οδηγία που έχει βγάλει προς τους οδηγούς είναι ότι «οι οδηγοί οφείλουν να προσεγγίζουν τις στάσεις με τέτοιον τρόπο, που η εμπρόσθια θύρα του οχήματος θα είναι στο σημείο όπου αναμένουν οι επιβάτες. Ο οδηγός θα ανοίγει την θύρα ώστε να αρχίζει πρώτα η επιβίβαση και με χρονοκαθυστέρηση 2-3 δευτερολέπτων θα ανοίγει τις υπόλοιπες θύρες μόνο στην περίπτωση που ζητηθεί αποβίβαση από επιβάτη εντός του οχήματος»   

Οι οδηγοί πραγματικά δεν ξέρουν τι να κάνουν, αν θα ελέγχουν όπως είπε ο κ. Σπίρτζης ή αν θα εφαρμόζουν την σχετική μέχρι τώρα οδηγία της Ο.ΣΥ, ενώ παράλληλα το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ λέει εκ νέου όχι στην διαδικασία η οποία θα ταλαιπωρήσει περισσότερο το επιβατικό κοινό αφού θα σημειωθούν καθυστερήσεις στα δρομολόγια.

Με δημοσίευμά μας, έχουμε προειδοποιήσει για τους κινδύνους καθώς δεν υπάρχουν οι υποδομές όπως σε άλλα Ευρωπαϊκά κράτη που επικαλούνται, για την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου.

Από το 2012 εργαζόμενος οδηγός, είχε κάνει προτάσεις στον ΟΑΣΑ (αρθ. πρωτ. 9691 25/9/12) για την καλύτερη εικόνα της Ο.ΣΥ και καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού όπου επισήμαινε τα προβλήματα, ένα από αυτά ήταν και το παρακάτω:  

«5. Επανασχεδιασμός των στάσεων .
Έλεγχος των στάσεων σε όλες τις γραμμές στις οποίες είτε έχουν προστεθεί με τον καιρό και άλλες οι οποίες είναι σε πολύ κοντινή απόσταση και εκνευρίζουν το επιβατικό κοινό αλλά καθυστερούν και  την γραμμή. Επίσης στάσεις οι οποίες είναι  (πάνω σε σηματοδότες, σε στενά που δεν μπορούν να ανοίξουν όλες οι πόρτες λόγω παρκαρισμένων ή ακαταλληλότητας του οδοστρώματος, σε σημεία στα οποία προηγείται  λωρίδα επιταχύνσεως ή έξοδος και μπορούν να προκληθούν και ατυχήματα,  εκτός την παρακώλυση συγκοινωνίας που προκαλείται, ακόμα και σε αρκετές από αυτές που έχουν τοποθετηθεί κάδοι απορριμμάτων!)».

Είναι αυτό, που σήμερα το βρίσκουμε μπροστά μας, όχι μόνο με την επιβίβαση από την μπροστινή πόρτα, αλλά και με την τοποθέτηση των «έξυπνων στάσεων» σε ακατάλληλα σημεία ... 

Πριν εφαρμοστεί το νέο μέτρο «γαλλικού» ή άλλου Ευρωπαϊκού μοντέλου θα έπρεπε να γίνουν μία σειρά από ενέργειες που δεν χρειάζεται καν επιστημονικό προσωπικό να κάνει μελέτη ! 
  1. Εντατικούς ελέγχους από πραγματικούς ελεγκτές οι οποίοι θα έχουν κάνει σεμινάρια και όχι από οδηγούς που κατέβηκαν λόγω ασθένειας από το τιμόνι ... ο έλεγχος να μην έχει στόχο την επιβολή και είσπραξη του προστίμου αλλά την επικύρωση των εισιτηρίων, εξάλλου το μέτρο αυτό στο εξωτερικό δεν είναι για την λαθρεπιβίβαση αλλά για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
  2. Νέος σχεδιασμός των στάσεων ώστε να μην υπάρχει κανένα εμπόδιο, ανάλογη πλατφόρμα (προεξοχή στάσεων) σύμφωνα με το μήκος του λεωφορείου, απομάκρυνση στάσεων που είναι δίπλα σε διαβάσεις πεζών, φωτεινούς σηματοδότες, διασταυρώσεις κτλ.
  3. Επικοινωνία της εταιρείας μήνες πριν με το επιβατικό κοινό στο δρόμο, και όχι από τα κανάλια και τα ραδιόφωνα, αλλά με φυλλάδια, που θα πρέπει να κάθεται, και πως θα λειτουργήσει το μέτρο αυτό ... χρωματισμός στο σημείο που θα κάθεται ο επιβάτης στη στάση, τηλεοπτικό σποτ να δείχνει την διαδικασία κτλ.
  4. Απομάκρυνση παράνομα παρκαρισμένων και άλλων εμποδίων από τις στάσεις 
  5. Πώληση εισιτηρίων σε περισσότερα σημεία, ενημέρωση από τις έξυπνες στάσεις για το πλησιέστερο κατάστημα που τα πουλάει. 
  6. Ενημέρωση των οδηγών τουλάχιστον ένα μήνα πριν για την διαδικασία, τρόπους συμπεριφοράς, αλλά και τους πιθανούς κινδύνους κατά την εφαρμογή του μέτρου αυτού.
Όπως είπε ο κ. Ταστάνης η συνδρομή των οδηγών είναι απαραίτητη, όμως τον οδηγό δεν τον έχει ενημερώσει κανείς για την διαδικασία παρά μόνο με το παρακάτω έγγραφο, το οποίο όλοι καταλαβαίνουν ότι δεν αποτελεί επιστημονική μελέτη ... επομένως αν υπάρχουν τεχνικές επιστημονικές προτάσεις τις οποίες δεν τις γνωρίζουν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι τότε δεν μπορούμε να μιλάμε για συνδρομή αλλά ούτε για ευθύνη των οδηγών, σε περίπτωση που δοκιμαστεί η διαδικασία και αποτύχει.

Επειδή όμως το μέτρο αυτό είναι το μισό, διότι πουθενά δεν υπάρχει είσοδος από μπροστά και έλεγχος από τον οδηγό χωρίς αυτός να πουλάει εισιτήρια, (που κατά τη γνώμη μας αυτός είναι ο στόχος ...) πάμε στην πώληση εισιτηρίων από τον οδηγό με νέα μέτρα καθώς σε καμία περίπτωση δεν νομιμοποιούνται οι οδηγοί να μην επιβιβάσουν επιβάτες που δεν έχουν εισιτήριο χωρίς αστυνομικό όργανο, εξάλλου τι θα κάνουν οι οδηγοί στην περίπτωση που κάποιος έχει χρήματα αλλά όχι εισιτήριο ;


   

citybusdrivers