Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2018

ΟΣΥ : Πάνω από 230 βάρδιες κόβονται καθημερινά λόγω έλλειψης λεωφορείων



Της Μαρίας Μόσχου
Με περικοπή 238 βαρδιών από όλα τα αμαξοστάσια υλοποιήθηκε την πρώτη ημέρα εφαρμογής του το χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων λεωφορείων και τρόλεϊ.


Το χειμερινό πρόγραμμα που ξεκίνησε την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018 είχε προγραμματισμένες συνολικά 2.265 βάρδιες οι οποίες απαιτούσαν για την υλοποίησή τους πάνω από 1100 λεωφορεία.

Ωστόσο δεν υπήρχαν τόσα διαθέσιμα λεωφορεία με αποτέλεσμα να περικοπούν 238 βάρδιες και να εκτελεστούν τελικά οι 2027. Μάλιστα αξιοσημείωτο είναι ότι για την εκτέλεση αυτού του μειωμένου έργου 160 βάρδιες δόθηκαν από εργαζομένους σε ρεπό!

Συνολικά δηλαδή αν δεν προσερχόταν στην δουλειά οι οδηγοί που είχαν ρεπό θα έλλειπαν σχεδόν 400 βάρδιες.

Σύμφωνα με το ημερήσιο δελτίο της ΟΣΥ την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου το αμαξοστάσιο που περιέκοψε τις περισσότερες βάρδιες ήταν αυτό του Βοτανικού (62 βάρδιες που σημαίνει έλλειψη περίπου 30 λεωφορείων), του Πειραιά όπου περικόπηκαν 53 βάρδιες και της Π. Ράλλη όπου περικόπηκαν 45 βάρδιες.

Όλα τα παραπάνω προκαλούν σημαντικά προβλήματα στις συχνότητες των δρομολογίων με αποτέλεσμα οι αναμονές στις στάσεις σε ορισμένα δρομολόγια να ξεπερνούν τη μία ώρα! Αν υπολογίσει κανείς και τις καθυστερήσεις από την επιβίβαση από την μπροστινή πόρτα η αναμονή στις στάσεις χτυπάει … κόκκινο!

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι ελλείψεις σε οχήματα είναι σημαντικές καθώς αρκεί μία βλάβη σε ένα λεωφορείο να τινάξει στον αέρα το ημερήσιο πρόγραμμα ενός αμαξοστασίου. Και αυτό όταν πολλά από τα λεωφορεία που κυκλοφορούν καθημερινά ανήκουν στις πρώην ΣΕΠ και πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία το 2021.

Οι εργαζόμενοι

Έντονη ήταν η αντίδραση του «Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και θυγατρικών εταιρειών» προς την διοίκηση της ΟΣΥ αλλά και το γενικό γραμματέα Υπουργείου Εργασίας, Κ. Ανδρέα Νεφελούδη για την αιφνίδια μετακίνηση οδηγών από το αμαξοστάσιο του Βοτανικού σε αυτό των Άνω Λιοσίων.

Όπως αποκάλυψε την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου το movenews.gr η διοίκηση της ΟΣΥ αποφάσισε να μεταφέρει 69 οδηγούς και 50 βάρδιες από τα αμαξοστάσια του Βοτανικού (όπου έχουν μετεγκατασταθεί  μετά το κλείσιμο του Ελληνικού) στο αμαξοστάσιο των Άνω Λιοσίων ασκώντας το διευθυντικό δικαίωμα.

«Με  την  παρούσα  διαμαρτυρόμαστε  εντονότατα  για  την  με  κατάχρηση  του διευθυντικού  δικαιώματος,  αιφνιδιαστική,  απρογραμμάτιστη  και  εσπευσμένη μεταφορά των εργαζομένων στο κύκλωμα της Ελευσίνας, από το αμαξοστάσιο του Βοτανικού σε αυτό των Λιοσίων. Σας καλούμε να αναστείλετε την ισχύ της ειλημμένης εν μια νυκτί αποφάσεώς σας, που δυστυχώς δεν είναι η μόνη, χορηγώντας τόσο στους εργαζόμενους όσο και στις υπηρεσίες σας τον εύλογο και απαραίτητο χρόνο, προκειμένου η επιλογή των εργαζομένων που θα μεταφερθούν, να μη συνιστά σε καμία περίπτωση βλαπτική μεταβολή των όρων και των συνθηκών εργασίας σε βάρος των εργαζομένων» αναφέρει η επιστολή των εργαζομένων η οποία επιδόθηκε με δικαστικό επιμελητή.

Μάλιστα στην επιστολή τονίζουν ότι «τέτοιου είδους αιφνιδιαστικές ενέργειες που για κάποιους εργαζομένους συνιστούν πλήρη ανατροπή του οικογενειακού τους προγραμματισμού,  όχι  μόνο  ευνοούν  αλλά  αντίθετα  δυναμιτίζουν  το  εργασιακό κλίμα χωρίς αποχρώντα λόγο» Καταλήγοντας η επιστολή αναφέρουν ότι «Επιφυλάσσονται κάθε νομίμου δικαιώματός μας».