Το Blog δημιουργήθηκε με σκοπό την ανάδειξη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους οι οδηγοί αστικών λεωφορείων στην Ο.ΣΥ, και την ενημέρωση σχετικά με την εργασία τους. Επικοινωνήστε μαζί μας: citybusdrivers1@gmail.com

Κυριακή, 9 Σεπτεμβρίου 2018

«Σφαγή» για μια θέση στο λεωφορείο, επιβάτες περπατούν πάνω από μισό χιλιόμετρο για να πιάσουν θέση



Καθημερινό φαινόμενο ο συνωστισμός των επιβατών στις στάσεις περιμένοντας το λεωφορείο σε αρκετές λεωφορειακές γραμμές της Αθήνας, ειδικά σε τερματικούς σταθμούς του μετρό, λόγω της αραιής συχνότητας των δρομολογίων, η ταλαιπωρία δεν περιγράφεται ...


Στην παρακάτω εικόνα βλέπετε τη στάση «ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ» η οποία βρίσκεται στην ενδιάμεση διαδρομή από τις αφετηρίες των λεωφ. γραμμών 122, 171 κτλ. και τη στάση του τερματικού σταθμού του μετρό στο ελληνικό. Στην εικόνα μπορούμε να διακρίνουμε αρκετά άτομα για να πιαστούν οι θέσεις καθήμενων επιβατών σε ένα αρθρωτό λεωφορείο, ενώ μέχρι το τέλος του δρόμου υπάρχει συνεχής ροή από την Λ. Βουλιαγμένης που βρίσκεται και ο τερματικός σταθμός του μετρό. Λόγω της συνεχής ροής επιβατών πολλές φορές το λεωφορείο μπορεί να παραμείνει στη στάση μέχρι και 10΄


Οι συχνότητα των δρομολογίων στις συγκεκριμένες γραμμές με βάση το πρόγραμμα του ΟΑΣΑ είναι κάθε 10΄ με 15΄ καθώς ενδιάμεσα τα Σαββατοκύριακα υπάρχουν και τα δρομολόγια του 122Θ όμως λόγω των πολλών βλαβών στα λεωφορεία η αναμονή στη στάση ξεπερνάει ακόμη και τα 40 λεπτά.

Η όλη αυτή κατάσταση όπου καθημερινά λείπουν δρομολόγια, έκανε το επιβατικό κοινό να περπατάει εκατοντάδες μέτρα σε προηγούμενες στάσεις ή ακόμη και στις αφετηρίες των συγκεκριμένων λεωφ. γραμμών όπου ξεκινούν άδεια, για να πιάσουν μία θέση, καθώς στο μετρό του ελληνικού επικρατεί χάος, αρκετοί είναι αυτοί βέβαια που εκμεταλλεύονται την όλη κατάσταση ιδίως νεαρές ηλικίες που μπορούν να περπατήσουν και πιάνουν μια θέση (στην πλειοψηφία τους άνευ κομίστρου) αφήνοντας όρθιους τους ηλικιωμένους καθ΄ όλη τη διαδρομή.

Συνεχίζοντας την διαδρομή, προς το σταθμό ελληνικού οι θέσεις καθήμενων επιβατών είναι όλες πιασμένες, ενώ πολλές φορές το λεωφορείο στο μετρό φτάνει σχεδόν γεμάτο και η καθυστέρηση από την αφετηρία έως τη στάση του μετρό μπορεί να φτάσει και τα 10΄, αυτό εξαρτάται συνήθως από τον οδηγό αν κάνει επιβίβαση από την πρώτη πόρτα ή όχι !


Στη στάση του μετρό ελληνικού εκατοντάδες επιβάτες περιμένουν να εμφανιστεί το λεωφορείο, οι οποίοι με το που το βλέπουν ορμάνε κατά πάνω του ώστε να μπορέσουν να βρεθούν μπροστά σε κάποια από τις τέσσερις πόρτες, κυριολεκτικά αψηφούν τον κίνδυνο καθώς αυτό γίνεται όταν το λεωφορείο είναι εν κινήσει, σε περίπτωση επιβίβασης από την πρώτη πόρτα τα 10΄ καθυστέρηση θα είναι και λίγα, με λίγα λόγια έχουμε καταφέρει να διανύσουμε ένα χιλιόμετρο σε 20 λεπτά, όταν ο χρόνος διαδρομής για Σαρωνίδα είναι 1:15΄ ή 1:05΄ σε τροποποίηση από τον σταθμάρχη, και 45΄ ή 35΄ αντίστοιχα για την Βάρκιζα. 

Δηλαδή την διαδρομή των 3-5 λεπτών από αφετηρία στο μετρό ελληνικού την κάνουμε πλέον σε 20 λεπτά λόγω των καθυστερήσεων των δρομολογίων οι οποίες προέρχονται από το μέτρο της επιβίβασης της πρώτης πόρτας και τις βλάβες των λεωφορείων που δεν λένε να τελειώσουν, καθώς δεν είναι λίγα τα λεωφορεία που βγαίνουν στην κίνηση και στο πρώτο δρομολόγιο είναι εκτός δρομολόγησης λόγω βλάβης, παρόλο που αυτό το φαινόμενο είναι αρκετά συχνό εδώ και αρκετό καιρό και τα λεωφορεία μένουν στους δρόμους, δεν έχει γίνει κάτι ώστε να υπάρχουν περισσότερα κινητά συνεργεία αλλά και ετοιμότητα ως προς την άμεση αντικατάσταση των λεωφορείων που υπέστησαν βλάβη ώστε να μην χάνονται δρομολόγια. 

Όσο αναφορά τον προγραμματισμό των δρομολογίων οι χρόνοι διαδρομής που δεν είναι για λεωφορείο αλλά για κάτι άλλο (και εδώ υπάρχει μεγάλη ευθύνη σε αυτούς που είναι στην δρομολόγηση)  δεν δίνουν την δυνατότητα στον οδηγό σε περίπτωση που υπάρχει μεγάλη αναμονή επιβατών στις στάσεις (δηλαδή όταν λείπει κάποιο δρομολόγιο) να ολοκληρώσει το δρομολόγιο εντός των χρονικών ορίων με αποτέλεσμα περεταίρω καθυστερήσεις και τελικά κενά δρομολόγια τα οποία το μόνο που κάνουν είναι να επιβαρύνουν περισσότερο με το κόστος την εταιρία. Αν και ο στόχος θα έπρεπε να ήταν να μην υπάρχει κανένα χαμένο δρομολόγιο κάποιοι επαναπαύονται στο ποσοστό «φύρας» που δικαιολογεί ο ΟΑΣΑ.  

Το μόνο σίγουρο είναι ότι από βδομάδα που ξεκινάει το χειμερινό πρόγραμμα των δρομολογίων τα πράγματα δεν θα είναι καθόλου καλά, ελπίζουμε να μην έχουμε έντονες αντιδράσεις από το επιβατικό κοινό εις βάρος των οδηγών με αποτέλεσμα να αρχίσουν να κατεβαίνουν από τα λεωφορεία μη μπορώντας να οδηγήσουν κάτω από αυτή την πίεση, όπως πρόσφατα έγινε στη λεωφ. γραμμή 843. 

Καλά θα είναι οι αρμόδιοι να ελέγξουν την κατάσταση που περιγράψαμε στο μετρό του ελληνικού διότι είναι σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα συμβεί κάποιο ατύχημα, καθώς τα σπρωξίματα μεταξύ των επιβατών όταν είναι εν κινήσει το λεωφορείο για να βρεθούν μπροστά σε κάποια πόρτα θα συνεχιστεί όσο τα δρομολόγια δεν θα είναι στην ώρα τους ... επίσης θα πρέπει άμεσα να ληφθούν μέτρα ώστε να μην κατεβαίνουν οι επιβάτες στο οδόστρωμα.

Οι οδηγοί σε τέτοιου είδους περιπτώσεις επειδή όπως όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχουν νεκρά σημεία που δεν μπορούμε να ελέγξουμε πλαγίως του λεωφορείου από τους καθρέπτες, να δίνουν την απαραίτητη προσοχή και να ακινητοποιούν το όχημα σε περίπτωση που το επιβατικό κοινό έχει κολλήσει πλαγίως του οχήματος, δεν μπορείς να ξέρεις ποτέ αν κάποιο πόδι μπήκε κάτω από τον τροχό του οχήματος ...


Για ευνόητους λόγους δεν δημοσιεύουμε το video του συγκεκριμένου δρομολογίου, οι εικόνες οι οποίες έχουν παρθεί από αυτό δείχνουν την κατάσταση που επικρατεί, ενώ στην παραπάνω διακρίνουμε τον δρασκελισμό των επιβατών που τρέχουν προς το λεωφορείο ενώ αυτό δεν έχει ακινητοποιηθεί ακόμη ...

citybusdrivers