Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2018

Οι επιθέσεις σε λεωφορεία της ΟΣΥ «διχάζουν» διοίκηση και εργαζομένους



Ακόμα ένα μεγάλο πρόβλημα καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιβάτες της ΟΣΥ τις τελευταίες δύο εβδομάδες καθώς πολλά λεωφορεία παροπλίζονται από «επιθέσεις» με πέτρες προκαλώντας πραγματικό τρόμο αλλά και σημαντικές καθυστερήσεις σε κάποιες διαδρομές.


Δεν είναι τυχαίο ότι μέσα σε 14 ημέρες πάνω από 14 λεωφορεία έχουν δεχθεί επίθεση από αγνώστους με πέτρες στην περιοχή του Καματερού προκαλώντας σημαντικές καθυστερήσεις στα καθημερινά δρομολόγια όχι μόνο της περιοχής αλλά και όλων των γραμμών που ξεκινούν από το αμαξοστάσιο του Βοτανικού.

Η διοίκηση του ΟΑΣΑ και της ΟΣΥ περίμενε  15 μέρες για να αντιδράσει και τελικά την λύση έδωσαν οι εργαζόμενοι παίρνοντας την πρωτοβουλία να αλλάξουν την αφετηρία και να περικόψουν την διαδρομή ώστε να προστατεύσουν επιβάτες,  εργαζόμενους και οχήματα!

Συγκεκριμένα η διοίκηση του ΟΑΣΑ συγκάλεσε για σήμερα Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2018 σύσκεψη με τη συμμετοχή του συνδικάτου των εργαζομένων για τα συμβάντα των τελευταίων ημερών εναντίον λεωφορείων των γραμμών 701 και 704 που κινούνται στην οδό Παπάγου στο Καματερό.  Ωστόσο ήδη οι εργαζόμενοι προχώρησαν στην τροποποίηση της γραμμής από τις 18:00 και μετά, ξεκινώντας από την Τρίτη 23 Οκτωβρίου.  Συγκεκριμένα, η γραμμή 701 Καματερό – Ίλιον – Στ. Ανθούπολη θα έχει νέα αφετηρία και τέρμα στην πλατεία Αγίου Τρύφωνα στο Καματερό, ενώ η γραμμή 704 Καματερό – Πλ. Αγίων Αναργύρων θα έχει νέα αφετηρία και τέρμα στην πλατεία η οποία βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αλ. Παπάγου και Παύλου Μελά στο Καματερό.

Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που οι εργαζόμενοι ενήργησαν μονομερώς καθώς η διοίκηση δεν έπαιρνε αποφάσεις για τροποποιήσεις που έκριναν πως απαιτούνταν ώστε να κυκλοφορούν ασφαλείς οδηγοί και επιβάτες.

Κάτι ανάλογο είχε πραγματοποιηθεί στην γραμμή στα Νεόκτιστα στον Ασπρόπυργο Από τον περασμένο Μάιο η γραμμή 805 σταματάει εντελώς τα δρομολόγιά της από τις 20:00 και μετά και πάλι με πρωτοβουλία των εργαζομένων, λόγω ελλιπούς ασφάλειας στην περιοχή Νεόκτιστα Ασπροπύργου.

Αλλά και στο Ζεφύρι για τέσσερα χρόνια η γραμμή πήγαινε περιμετρικά. Ωστόσο όπως αποκαλύπτει ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων και θυγατρικών του ΟΑΣΑ Κ. Σιορίκης σε αυτή την περίπτωση η δημοτική αρχή προχώρησε σε σημαντικές αλλαγές και παρεμβάσεις ακόμα και με την ενεργοποίηση δημοτικής αστυνόμευσης ώστε η γραμμή και η ασφάλεια να επανέρθουν.

Άλλη μια γραμμή που δημιουργήθηκε σημαντικό θέμα και τελικά διεκόπη ήταν η 727 στην περιοχή του Μενιδίου. Μετά από επιθέσεις με πέτρες σε λεωφορεία γεμάτα από κόσμο το Συνδικάτο αποφάσισε την διακοπή των δρομολογίων.  Η διοίκηση ωστόσο θεώρησε ότι η απόφαση των εργαζομένων ήταν βεβιασμένη και ζήτησε την επαναλειτουργία της. Στο δρομολόγιο που πραγματοποιήθηκε με επόπτη της εταιρείας έγινε και πάλι επίθεση με πέτρες και έτσι η διοίκηση διέκοψε τελικά το δρομολόγιο.

Βέβαια τη μεγαλύτερη διαμάχη μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων έχει προκαλέσει η κεντρική γραμμή στου Ζωγράφου 235 όπου καθημερινά οι οδηγοί αναγκάζονταν να παρανομούν θέτοντας σε κίνδυνο επιβάτες και οχήματα καθώς λόγω παρκαρισμένων ΙΧ έπρεπε να περνούν την διαχωριστική γραμμή και να βγαίνουν στο αντίθετο ρεύμα. Παρά τις υποσχέσεις του δήμου ότι θα μπουν κολωνάκια ωστόσο καμία πρωτοβουλία δεν υπήρχε και οι οδηγοί μία μέρα αποφάσισαν να μην βγουν στο αντίθετο ρεύμα και αφού κατεβασαν τον κόσμο περίμεναν την τροχαία. Αν και η Τροχαια ζήτησε να μην παρανομήσουν οι οδηγοί και να μείνουν στην θέση τους η διοίκηση προχώρησε σε διώξεις και οι οδηγοί που εκτέλεσαν την απόφαση τιμωρήθηκαν με 0,5 ημερομίσθια από το πειθαρχικό.

Το ίδιο συνέβη και στην γραμμή 324 όπου οι οδηγοί τιμωρήθηκαν επίσης με 0,5 ημερομίσθια γιατί ακολούθησαν την ανακοίνωση το Συνδικάτου.

«Εκβιάζουν και τρομοκρατούν τους εργαζόμενους όταν πάρουν αποφάσεις που θεωρούν σημαντικές για την ασφάλεια των επιβατών. Είναι της γνώσης του Συνδικάτου ότι για να λυθεί ένα πρόβλημα πρέπει να δημοσιοποιηθεί» δηλώνει στο movenews.gr ο κ. Σιορίκης.

«Κυριαρχεί ο φόβος και ο τρόμος και δεν βλέπουμε κανένα να παίρνει μέτρα. Ούτε η διοίκηση, ούτε η αστυνομία, ούτε οι δημοτικές αρχές» αναφέρει χαρακτηριστικά.

«Χαμένα» δρομολόγια

Με τις τελευταίες επιθέσεις με πέτρες κορυφώνεται και η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού που εξαιτείας της έλλειψης λεωφορείων αναγκάζεται να περιμένει με τις ώρες ένα δρομολόγιο.

Δεν είναι τυχαίο ότι την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου πάνω από 20 οδηγοί περίμεναν λεωφορεία στο αμαξοστάσιο της Π. Ράλλη ενώ δανείζονται άλλα 20 λεωφορεία από το Α/Σ Πειραιά.

Την Τρίτη 24 Οκτωβρίου από τα 249 λεωφορεία που αποτελούν το συνολικό στόλο στο αμαξοστάσιο της Π. Ράλλη  διαθέσιμα ήταν περίπου 110.

Έτσι 20 οδηγοί έφυγαν και πήραν λεωφορεία από άλλα αμαξοστάσια που ωστόσο έχουν στην διάθεση τους 12μετρα λεωφορεία και όχι τις γνωστές νταλίκες. Ετσι δρομολογούνται  σε γραμμές κορμούς 12μετρα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν όλες τις στάσεις μια και γεμίζουν πολύ γρήγορα.

Παράλληλα άλλοι 10 οδηγοί παρέμεναν στο αμαξοστάσιο και περίμεναν μήπως βρεθεί διαθέσιμο λεωφορείο!