Το Blog δημιουργήθηκε με σκοπό την ανάδειξη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους οι οδηγοί αστικών λεωφορείων στην Ο.ΣΥ, και την ενημέρωση σχετικά με την εργασία τους. Επικοινωνήστε μαζί μας: citybusdrivers1@gmail.com

Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2018

Στα σκαριά ο διαγωνισμός προμήθειας 750 λεωφορείων σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη με 220εκατ.ευρώ



Την αρχή ενός μεγάλου διαγωνισμού για την προμήθεια αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μετά από 15 και πλέον χρόνια βάζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση βγήκε ήδη σε δημόσια διαβούλευση οι τεχνικές προδιαγραφές των λεωφορείων.

Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι τις 17 Δεκεμβρίου 2018, ώστε μετά την αξιολόγηση των παρατηρήσεων που θα υποβληθούν, να προχωρήσει η δημοπράτηση του Έργου της Προμήθειας των Αστικών Λεωφορείων για τα πολεοδομικά συγκροτήματα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.
Τα λεωφορεία που θα προμηθευτούν Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα είναι ηλεκτροκίνητα, φυσικού αερίου και ετρελαιοκίνητα Euro VΙ (τύπου φυσαρμόνικα-δηλαδή με μεγάλο μήκος καμπίνας). Φορέας Υλοποίησης του έργου θα είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Θάνος Βούρδας στο ypodomes.com στόχος είναι με την ολοκλήρωση των διαδικασιών μέχρι τον Φεβρουάριο να βγει στον αέρα ο δημόσιος διεθνής διαγωνισμός. Το κόστος του θα ανέρχεται σε περίπου 220εκατ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και θα περιλαμβάνει εκτός από την προμήθεια και την συντήρηση τους προκειμένου η γενική τους κατάσταση να παραμείνει σε υψηλό επίπεδο. Τα νέα λεωφορεία θα πρέπει να έχουν υποχρεωτικά ενσωματώσει τις νέες υπηρεσίες τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Η χρηματοδότηση του έργου σύμφωνα με τον κ.Βούρδα θα προέλθει από το ΕΣΠΑ και την ΕΤΕπ ενώ η παράδοση τους θα ξεκινά 7 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και θα ολοκληρωθεί στους 18 μήνες ενώ σημείωσε πως συνολικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα αγοραστούν 750 αστικά λεωφορεία. Από αυτά 400 προορίζονται για την Αθήνα: 170 ηλεκτρικά, 180 φυσικού αερίου, 50 πετρελαίου και 350 για τη Θεσσαλονίκη: 150 ηλεκτρικά, 150 φυσικού αερίου, 50 πετρελαίου.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Υπουργείου "Ο εκσυγχρονισμός του στόλου με σύγχρονα, χαμηλών ρύπων λεωφορεία, έχει σαν στόχο να αποκτήσει η Αττική και η Θεσσαλονίκη ένα καλύτερο επίπεδο εξυπηρέτησης για τους επιβάτες, με βελτιωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, στο πλαίσιο της μετάβασης σε μία οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του Άνθρακα".