Το Blog δημιουργήθηκε με σκοπό την ανάδειξη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους οι οδηγοί αστικών λεωφορείων στην Ο.ΣΥ, και την ενημέρωση σχετικά με την εργασία τους. Επικοινωνήστε μαζί μας: citybusdrivers1@gmail.com

Κυριακή, 28 Ιουλίου 2019

Γ. Κεφαλογιάννης: Άμεση προτεραιότητα, η βελτίωση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες



Όπως αναφέρει ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης μέσω του ΑΠΕ/ΜΠΕ, η άμεση προτεραιότητα είναι η βελτίωση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες, με άμεσες παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση ελλείψεων προσωπικού και ανταλλακτικών. Σε ό,τι αφορά τον ΟΑΣΘ τονίζει πως χρειάζεται άμεσα ένα σχέδιο διαχείρισης των προβλημάτων που έχουν συσσωρευθεί, εξαιτίας κυρίως των επιλογών της σημερινής διοίκησης.


Ο κ. Κεφαλογιάννης, μιλά στο Πρακτορείο και για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τις οφειλές προς τον ΟΑΣΑ από το υπουργείο Εργασίας, για τη δωρεάν μετακίνηση ανέργων, «μια κοινωνική πολιτική που ανακοίνωσε η προηγούμενη κυβέρνηση χωρίς να διασφαλίσει τους πόρους για την υλοποίησή της».

Σε ερώτηση που αφορούσε τις προγραμματικές δηλώσεις που είχε εξαγγείλει ο υφυπουργός για τον εξορθολογισμό αστικών συγκοινωνιών και τι να περιμένει ο πολίτης ότι θα αλλάξει στην καθημερινότητά του, ο κ. Κεφαλογιάννης απάντησε :  

«Η βελτίωση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες συνιστά άμεση προτεραιότητα. Αυτή τη στιγμή σχεδόν τα μισά λεωφορεία του στόλου στην Αθήνα παραμένουν καθηλωμένα στα αμαξοστάσια με συνέπεια να υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στα δρομολόγια. Οι επιβάτες ταλαιπωρούνται και οι δημόσιες συγκοινωνίες χάνουν έσοδα από τη συρρίκνωση του έργου τους. Ενδεικτικά, σας αναφέρω ότι με βάση τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου, φέτος, από τα 2.000 οχήματα της ΟΣΥ, εκτελούν δρομολόγια τα 1.065. Για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος έχω ζητήσει από τη διοίκηση του ΟΑΣΑ αναλυτικά στοιχεία για τις ελλείψεις σε προσωπικό και ανταλλακτικά, προκειμένου να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις και να αυξηθεί σύντομα η συχνότητα των δρομολογίων. Στόχος μας είναι, μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, να αυξηθεί η επιχειρησιακή ικανότητα του ΟΣΥ κατά τρόπο εμφανή στους πολίτες».  

Όσον αφορά τις πρόσφατες δηλώσεις, ότι δεν έχουν αποδοθεί από τα αρμόδια Υπουργεία τα κονδύλια προς τους συγκοινωνιακούς οργανισμούς για την δωρεάν μετακίνηση ανέργων και άλλων κατηγοριών, και αν θα διεκδικηθούν τα χρήματα αυτά,  η απάντηση του υφυπουργού ήταν:

«Είναι αυτονόητο. Οποιαδήποτε σοβαρή κρατική κοινωνική πολιτική πρέπει να διαθέτει και τα αντίστοιχα κονδύλια. Η εικόνα από τα οικονομικά στοιχεία του ΟΑΣΑ δείχνει πως υπάρχει ένα ποσό 137 εκατ. ευρώ που οφείλει το Υπουργείο Εργασίας στις αστικές συγκοινωνίες για τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων και, επιπλέον, μια οφειλή 32 εκατ. ευρώ από το 2018. Αυτό σημαίνει ότι η προηγούμενη κυβέρνηση ανακοίνωσε μια κοινωνική πολιτική χωρίς να διασφαλίσει τους πόρους για την υλοποίησή της. Από την έναρξη εφαρμογής του μέτρου της ελεύθερης μετακίνησης ανέργων, το 2015, ποτέ δεν προβλέφθηκε η εγγραφή των σχετικών δαπανών στις πιστώσεις του προϋπολογισμού του Υπουργείου Εργασίας με αποτέλεσμα ο ΟΑΣΑ να μην εισπράττει νομίμως διεκδικούμενες οφειλές και να επιβαρύνεται με το πλήρες κόστος άσκησης της σχετικής κοινωνικής πολιτικής. Θα έλθουμε άμεσα σε συνεννόηση με το συναρμόδιο Υπουργείο Εργασίας προκειμένου αυτό να μην επαναληφθεί».  

Για το αν είναι ικανοποιημένοι με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα ΜΜΜ, ο κ. Κεφαλογιάννης είπε ότι : 

«Το ηλεκτρονικό εισιτήριο, εκτός του ότι εκσυγχρονίζει τη λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς, προσφέρει και ουσιαστικές υπηρεσίες: Περιορίζει την εισιτηριοδιαφυγή, προσφέρει επιλογές στην τιμολογιακή πολιτική και δίνει ακριβέστερη εικόνα για τον έλεγχο της επιβατικής κίνησης. Ασφαλώς, δεν έχει αξιοποιηθεί πλήρως ως εργαλείο και, επίσης, δεν αρκεί από μόνο του για να πατάξει τη λαθρεπιβίβαση. Θα προωθήσουμε επικουρικές δράσεις για να ενισχυθεί ο έλεγχος των εισιτηρίων με τους ελεγκτές των συγκοινωνιακών φορέων και επιπλέον, θα εξετάσουμε τη δυνατότητα συνδρομής της Αστυνομίας στο πλαίσιο του σχετικού μνημονίου συνεργασίας που υπάρχει με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη».  

Τέλος σε ότι αφορά τις αστικές συγκοινωνίες και στην ερώτηση, τι προτίθεστε να κάνετε με τον ΟΑΣΘ, και αν εξετάζετε το ενδεχόμενο εκ νέου εμπλοκής ιδιωτών στον Οργανισμό και με ποιο τρόπο, ο κ. Κεφαλογιάννης απάντησε :   

«Ο ΟΑΣΘ χρειάζεται άμεσα ένα σχέδιο διαχείρισης των προβλημάτων που έχουν συσσωρευθεί, εξαιτίας κυρίως των επιλογών της σημερινής διοίκησης. Συνεπώς οι όποιες πρωτοβουλίες μας θα ξεκινήσουν από εκεί. Το δεύτερο ζητούμενο είναι η πλήρης αξιοποίηση των σημερινών επιχειρησιακών δυνατοτήτων του ΟΑΣΘ προκειμένου να βελτιωθεί  η καθημερινότητα των κάτοικων και των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης. Το τρίτο ζητούμενο είναι η επανεξέταση του θεσμικού πλαισίου που οδήγησε στα σημερινά προβλήματα. Αν με ρωτάτε αν θα γυρίσουμε στο προηγούμενο καθεστώς η απάντηση είναι: όχι. Σε κάθε περίπτωση είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε αφού καταγράψουμε πλήρως την υφιστάμενη κατάσταση»

Διαβάστε ολόκληρη την συνέντευξη του υφυπουργού για θέματα Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη, για τα διπλώματα οδήγησης, τα υδατοδρόμια και τα τετράτροχα έως 125 cc σε τουριστικές περιοχές στον ακόλουθο σύνδεσμο