Τετάρτη 14 Αυγούστου 2019

Η δικαίωση Καραμανλή με τον διαγωνισμό για τα λεωφορεία του Σπίρτζη




H εξέλιξη με την ακύρωση του διαγωνισμού του Χ. Σπίρτζη για την προμήθεια 750 νέων λεωφορείων δικαιώνει τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ο οποίος εγκαίρως είχε επικρίνει και επισημάνει το προβληματικό της προκήρυξης, που είχε δημοσιοποιηθεί δύο ημέρες πριν από τις ευρωεκλογές.


Τότε, ο Κώστας Καραμανλής είχε κατηγορήσει την κυβέρνηση και τον τέως υπουργό για ανευθυνότητα και προχειρότητα στη διαχείριση των αστικών συγκοινωνιών, ενώ είχε επιτεθεί στον κ. Σπίρτζη, σημειώνοντας πως υποσχόταν τον περασμένο Μάιο να κυκλοφορήσουν τα νέα λεωφορεία και μόλις πριν από τις ευρωκάλπες προέβη στην προκήρυξη.

Όπως αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Μεταφορών, η προκήρυξη του κ. Σπίρτζη ακυρώθηκε στο σύνολό της, με απόφαση της Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ)!

Σημειώνεται ότι η εν λόγω Αρχή ιδρύθηκε το 2016, με αρμοδιότητα την επίλυση διαφορών που προηγούνται της σύναψης μεγάλων δημόσιων συμβάσεων. Πριν από λίγες ημέρες, εξέδωσε δύο εξαιρετικά ενδιαφέρουσες αποφάσεις. Το θέμα αφορούσε την προμήθεια αστικών λεωφορείων διαφορετικών τεχνολογιών, συνολικής δαπάνης 461.000.000 ευρώ, σε συνέχεια της προκήρυξης που εξέδωσε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου (24/05/2019).

Σύμφωνα με τις εν λόγω αποφάσεις, η συγκεκριμένη διακήρυξη παραβίαζε ευθέως διατάξεις τόσο της εθνικής όσο και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, περιελάμβανε δυσανάλογες και υπερβολικές τεχνικές προδιαγραφές, ερχόταν σε σύγκρουση με τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού, ενώ δημιουργούνταν πολλά ερωτήματα ως προς τη χρηματοδότησή της. Συνεπεία όλων αυτών, η Ανεξάρτητη Αρχή έκρινε ότι ο διαγωνισμός που προκήρυξε ο κ. Σπίρτζης έπρεπε να ακυρωθεί στο σύνολό του.

Πλέον, γίνεται σε όλους αντιληπτό ότι η διάλυση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης φέρει την υπογραφή του ΣΥΡΙΖΑ.

Δ.Ν.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο

Πηγή